Tillbaka till verkligheten!

Jaha, nu känns det som om man börjar komma tillbaka till vardagen (och verkligheten)!
Storebrorsorna är fortfarande lika stolta och intresserade av nytillskottet i familjen! (Roligt tycker jag).
Jag har precis avslutat novembers bokföring, så då hann jag även denna gång i tid eftersom momsen ska vara inne senast imorgon! Fast nu känns det som jag var ute i senaste laget, dock har det inte funkat att sitta vid datorn tidigare! Ikväll skötte sig däremot alla barna, Alma har sovit mest hela tiden (det blev endast en halvtimmas avbrott för lite utfodring) pojkarna var kvällsservade när "Bompa" började, så dem var det bara att placera framför tv:n medans jag satt vid datorn! När det var slut var det bara att hjälpa dem i säng!

(Dock har jag pimplat julmust och knaprat schweizernöt för att hålla hjärnan igång!)
Men nu är iallafall momsen färdig och jag kan blogga med gott samvete!

Annars börjar det mesta att funka bra i vardagen, jag sover väl mellan 4-6 timmar/dygn och det funkar väl!
Gubben kör jag upp på natten för att byta blöjor om jag får sova för dåligt, han kan också gott få känna av att vi har en bebis i huset!
Barna har börjat på dagis denna vecka efter några veckors juluppehåll, vi har en sålänge ett tidsbehov av 2 timmar för att göra oss iordning för dagis. Så vi går upp vid 06,00 för att vara på dagis vid 08,00. Men barna är jätteduktiga på morgonen, de har nog saknat dagis så det är nog därför de är så duktiga på att komma iordning!

Till helgen kommer det mycket folk på besök! Makens syster med familj från Lund kommer och syster och svåger från L-köping kommer. Samt blir det finbesök från USA, det är makens kusin med familj som kommer samt faster och farbror från Storebro! Så i helgen blir det fullt hus, (dock ska jag inte ordna med någon middag utan det ska de andra fixa)!

Nu kom gubben in från lagårn så nu hoppas jag att han ska fixa en smarrig kvällsfika till oss båda!

Idag har jag förresten provat en ny middags rätt, fisk med räkor i en god sås samt pressad potatis till detta! Det var riktigt gott! Imorgon blir det flygande Jakob och på fredag ska jag göra pannbiff med kantarellsås! (I helgen hoppas jag att vi blir bjudna på mat hela helgen!) Så detta är veckans meny!
Förra veckan och i helgen bakade vi lite småkakor, bl.a Flakakakor! Tänkte visa en bild på dessa nästa gång, nu orkar jag inte! De är lite halvkluriga att göra, men de ser väldigt avancerade ut, så de är roliga att göra!

Nu är det väl hög tid att försöka ta en kvällsmacka för att sedan gå och lägga sig innan det är dags för nästa mjölkpass!

Gokväll på er och även fast det är svårt att hinna med och blogga så vill jag bara berätta att vi lever och mår bra iallafall!

(Telefonen märker jag att det är väldigt svårt att hinna med och prata i!)

Kram på er!!! // Ellen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0