Osannolika sammanträffanden!

Ibland undrar jag hur det kan hända speciella saker vid "rätt" tidpunkt, eller tex är verkligen allting en slump eller är det ödet att saker händer när de gör?
Tex igår ringde en av mammorna till ett av barnen som var med i Antons föräldragrupp! Det är väl inget konstigt med det kanske ni tycker? Men då måste jag berätta vidare: Det var väldigt längesedan jag pratade med eller såg denna mamma, för det första! För det andra så tänkte jag för ett par dagar sedan att det skulle vara trevligt att bjuda hem alla i föräldragruppen eftersom det var så längesedan vi träffades, (det var i våras)! Det är ju alltid roligt att se hur det är med dem vars barn vi ändå har kännt sedan de föddes. För det tredje så såg jag denna mamman i förrgår på ICA parkeringen, men innan jag hann ur bilen så hade hon hunnit så långt bort att jag inte ville ropa på henne! Så då trodde jag att även hon kanske hade sett mig där på parkeringen eftersom hon ringde dagen efter, men det hade hon inte! Vilket osannolikt sammanträffande va???

Annars städar jag idag för imorgon kommer bytanterna på besök och ska besikta Alma! Detta är en tradition här i byn som startade för 50 år sedan! Allt kvinnfolk kommer hem till de nyblivna föräldrarna för att hälsa bebisen välkommen till världen. Då har de med sig allt fika samt även porslin att äta på, så de tar med sig disken hem efteråt! Det ända man som värdpar behöver fixa innan det är att se till att alla har någonstans att sitta! Smidigt va?
Så vi får se hur många som kommer imorgon! Förövrigt så var de senast hos oss också, det var när Adam var 1 månad gammal! Undrar vem vi ska till nästa gång? Jag tror inte det blir vi igen!

Nu ska jag göra lite bokföring innan jag ska fortsätta städa, ha en bra dag allihopa!

Kramizzar!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

mmm...såg att ni åt raggisar i fredags...hade jag sett det då hade jag kommit direkt..
Hoppas ni har det bra!

Kramar Åsa

2008-02-04 @ 15:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0