Namnsdagskalas!

Idag har vi haft namnsdagskalas för äldsta sonen, det blev tårta till efterrätt som vi även passade på att bjuda farmor och farfar på. Så här såg den tårtan (och sonen) ut!



Barnen sover nu och jag ska snart gå och dammsuga upp ett glas i tusen bitar, som yngsta sonen lyckades ha sönder i badrummet!
Inatt blev det inte mycket sömn (ca2-3 timmar) så snart ska jag även gå och lägga mig! Imorgon kommer ju släkten så dessförinnan ska det ju städas med, så då vet jag ju vad jag har att göra imorgon iallafall!

   

 Här är förresten bilden på Flakakakor, tjusiga va? Det är vanlig chackrutedeg som man bakar av, det är bara mönstret som är lite speciellt!



I måndags badade vi Alma hemma för första gången! Det tyckte storebror var jättespännande, han kom med diskborsten och tyckte vi kunde tvätta henne med den! Dock gjorde vi inte som han tyckte utan vi höll oss till tvättlapparna!



Så här skönt kan man ha det när man sover, på detta sättet sov nästan alltid bröderna med när de var i den åldern!



Här har vi en som blev tagen på bar gärning med "handen i kakburken" (iallafall gräddskålen)! Han gillade stort att vi bakade tårta idag!

Nu ska jag gå och dammsuga glas och sedan hoppas jag på en lång natts skön sömn!
God natt med er! "Och njut av livets goda stunder så mår du bättre!"
Kram från Ellen

Kommentarer
Postat av: Fia

Grattis på födelsedagen vännen. Kul att se dina fina bilder. Kommer på fika i kväll

2008-01-21 @ 14:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0