Ett år äldre!

I måndags blev jag ett år äldre och det känns helt ok! Med tanke på de tre goa ungarna och den maken som jag har så tycker jag att det bara känns roligt att bli äldre! Så vid 05,15 på morgonen blev det frukost på sängen med smörgås och tårta! Det var svärmor som fixat! Barnen vaknade inte när de kom så vi lät dem sova vidare, (jag ville gärna gå och lägga mig igen när de andra gått till lagårn nämligen)!

Senare på dagen kom min mamma och hennes sambo på besök, det var jätteroligt att ha dem här. Vi åt lite chipslåda med fläskfilé, sallad och baguetter till middag. Förrätten bestod av serranoskinka och honungsmelon, samt så blev det lite prinsesstårta till efterrätt! Jag tror vi blev mätta allihopa och jag tyckte att det smakade väldigt bra iallafall!

Sedan så hände det inte så mycket mer den dagen!

I helgen  hade vi ju besök av makens släktingar, det var jätteroligt att träffa allihopa, lite extra skoj var det ju att träffa släkten från USA, det var ju så länge sedan sist! De har ju utökat familjen med en liten Isaac (eller han var ju inte så liten längre förstås!) Mysigt att träffa dem iallafall!
Mina svägerskor och svärmor fixade med maten! Supergott alltihopa!! Själv försökte jag bara hinna med att städa lite! Så i helgen har vi haft det jättetrevligt iallafall!

Igår var Alma och jag och shoppade halva dagen i Vimmerby, det gick jättebra! Vi var där hela tiden som pojkarna var på dagis! Så nu är vi lite fattigare igen!
Idag är Anton (äldste sonen) magsjuk, eller han har kräkts en gång iallafall! Så han och Adam är hemma från dagis! Så nu blir det spännande att se om vi andra kommer att klara oss eller om vi också kommer att åka på spysjukan! (Hoppas vi slipper den!)

Så till middag får det bil kokt korv med bröd idag! Lite lagom jobbig mat för magen. Annars var tanken att det skulle bli spaghetti och köttfärssås! Imorgon ska det bli tomatsoppa och på fredag Tacos. Igår åt vi fiskgratäng! Till helgen är det inget bestämt ännu. Antingen blir det väl nyponsoppa, eller någon god biff eller dy. förhoppningsvis!

Nu vaknade visst Alma!
Så Bye bye och på återseende från oss i Flaka!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hejsan!
Ville bara säga grattis till lilla Alma!Vad SÖT hon är...:) Även grattis i efterskott till dig Ellen på din födelsedag! Hoppas allt är bra med er alla!
Många Kramar Åsa m familj

2008-01-27 @ 19:11:02
URL: http://www.hjallis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0