Bloggdags!

Nu har jag insett att det här med att blogga känns som ett av de svårare projekten att hinna med om dagarna. Innan kunde jag tycka att det var svårt att hinna med ibland, men det är ju inget mot vad det är nu. Dessutom när jag äntligen har tid, då ska man ju ha något att skriva om också! De som inte har några barn de vet kanske inte att när man är småbarnsförälder då blir liksom hjärnan som en degig massa istället för ett kvicktänkande, klartänkt genialmassa!! Man går liksom i en amningskoma mest hela dagarna.
Som tex nu, nu vet jag inte längre vad det var jag tänkte att jag skulle skriva om för fem minuter sedan!! Hopplöst!!

De dagar det går bäst att skriva det är ändå då när man är i någon sorts överdriven humörstämning, tex jätteglad, jättearg eller jätteledsen!! T.ex om min man gör mig på dåligt humör då har jag ju hur mycket som helst att skriva om!! Tyvärr är han ju aldrig hemma nuförtiden (förutom när maten serveras) så jag kan ju inte ens bli sur på honom för att han säger eller gör fel saker! Däremot skulle jag ju kunna vara arg på honom för att han aldrig är hemma, och det är jag ju ibland, men nu har jag tröttnat på att vara det med hela tiden! Det är mest när alla tre barna skriker och tjuter samtidigt som jag kanske blir lite extra förbannad på honom för att han aldrig är hemma och hjälper till!
Så vad ska jag skriva om egentligen? Kanske sonen Adam som nu håller på att ta kort för fullt med vår digitalkamera, snart är nog hela minnet slut så ihärdigt som han fotograferar!!!
Eller kanske om köksgolvet som jag har börjat skura med Vim i fogarna för att de ska bli "vita" igen, otroligt jobbigt för armmusklerna, (men fint blir det)? Eller kanske om mina gulliga barn, tex Alma som vuxit 375g på en vecka och 2 cm på längden! Eller Anton som var så duktig och hjälpte mig att städa häromkvällen, han sa dessutom att han skulle hjälpa mig varje dag med att städa typ diska och tvätta etc. dock hade han ändrat sig dagen efter!
Eller att jag saknar att lyssna på morgonpasset i P3 i lugn och ro, (det blir liksom aldrig att jag kommer ihåg att lyssna nu förtiden)!

Nu börjar det förresten bli dags för mig att laga middag!

Veckans meny är:

Mån: Lövbiff med pommes och bearnaisesås (drängen fyllde år!), Tårta!

Tis: Kalops med potatis och sallad

Ons: Kycklingpasta med Pesto

Tors: Sprödbakad torsk med potatis, sallad

Fre: Raggmunk med fläsk

Lör: Pannbiff med kantarellsås, sallad (supergott recept som finns på www.hemkop.se sök under recept!) Alla gillade det jätte mycket sist jag gjorde det, dock använde jag herrgårdsblandning istället för épice riche!!! Veckans mattips från oss i Flaka!

Sön: Pizza

Dagens ledord: Var mot andra som du vill att andra ska vara mot dig!

Ha en fortsatt underbar dag!! Kram från oss i Flaka!

Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Tack för senast. Det var jättegod mat.
Hälsningar mamma med sambo.

2008-01-30 @ 14:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0