Jo, vi lever fortfarande!

Nu var det så längesedan jag hade tid att sitta vid datorn så ni tror väl att jag dukat under av att vara trebarnsmor?
Så är det dock inte (som tur är)! Däremot är det ju svårt att få lite egen tid (idag var första gången på en vecka som jag var själv på toaletten t.ex., underbart att tillägga!)!
Då kanske ni tycker att barna sover väl någon gång så då kan jag ju passa på att blogga! (Då sover jag med kan jag berätta! Tex när jag skulle se melodifestivalen i lördags hörde jag en låt sedan somnade jag!)
Så efter 20,30 undanber vi oss alla telefonsamtal för då sover troligtvis frun i huset.

Sedan sist har det hänt mycket bl.a har Alma varit väldigt förkyld, såpass att vi var till Barn i Västervik förra veckan! Dock var det inget allvarligt fel utan vi fick åka hem igen som tur var. Sedan har vi varit med på en helsida i Vimmerbytidningen med anledning av tantbesöket från byn, då var även tidningen här! 
Vi har haft en faster och kusin på besök inågra dagar (mycket trevligt)! Igår var vi till Linköping hela dagen, jag gjorde ett tålamodstest genom att ta med alla barnen (4 stycken med kusinen) in på Toys R´Us alldeles själv!!! (De andra damerna var på en lampaffär och plantagen istället!) Modigt av mig va!
Sedan bakar jag bröd några gånger i veckan, igår blev det frukostbullar med vetekli i (detta gjorde jag innan L-köpings resan!)

Annars är det väl mest full fart hela dagarna, just nu är Anton hos grannen och leker och Alma sover och Adam är med pappa eller drängen!
På Antons popularitetslista finns jag alltid med, dock ibland i topp och ibland i botten! Härom veckan ville han sälja mig på Blocket och köpa en bättre mamma istället!! (Inte så roligt kanske)! I fredags var jag världens bästa mamma (fick jag höra flera gånger, samt så fick jag flera bamsekramar) p.g.a. att jag gjorde en raket till honom av toa och hushållspappersrullar! Imorse tyckte han att jag skulle simma över sjön och stanna därborta! (Så då var man inte så populär längre!) Så är det att vara mor till en snart femårig pojk!

Nu ska jag börja koka spaghetti så vi kan äta upp resterna av köttfärssåsen till middag!

Ha det så gott allihopa, kram på er! Hoppas vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0