Händelserik helg!

I lördags var vi på akuten i Västervik! Anledningen till detta var att Adam hade satt en godisbit i halsen, (nu är godishalsband förbjudna i vår familj!!!!)! Allt gick bra, han slutade aldrig att andas utan det var en troligtvis en lite för liten bit för det! Dock fick han åka dit för att kolla upp så det inte satt kvar någonting i lungan, så efter att ha blivit röntgad så kunde det konstateras att allt såg bra ut. Han hade haft en rejäl hostattack hemma så troligtvis hade han fått bort biten redan då, däremot fortsatte han klaga på ont i ryggen och så andades han lite stötigt så därför kollade vi upp det hela. Farmor fick följa med för att passa Alma vid behov, det var skönt att ha lite hjälp med sig.
Adam var jätteduktig hela tiden och lät doktorerna få titta och känna på honom utan att bli ledsen. Han blev bara lite orolig när röntgenmaskinen åkte ner mot bröstet (han trodde väl att han skulle bli klämd stackarn).
Så när vi sedan åkte hem stannade jag till på ICA och köpte en leksaksbil åt honom, (eftersom han varit så duktig!)
Den gillade han jättemycke, så den leks det med för fullt (storebror fick också en så jag skulle slippa bråk och det var tur med tanke på hur populära de blev)!

Tidigare på dagen så bakade vi Flakakakor och Italienska mandelskorpor. Och medans vi var till Västervik så kom min syster med barn på besök hem till oss, de skulle ju komma för att titta på Alma. Men de fick fika med Anton och maken istället för att träffa henne.(Typiskt va!)

I fredags hade vi stora bakar dagen, då blev det frukostfrallor, kardemummabullar, midsommarkaka, bruna bröd, potatismjölskakor (min morfars favoritkakor) och flakakakor (det var de som vi sedan gräddade på lördagen). På torsdagskvällen hade vi bakat hålkakor och sverigelimpor.
På fredagkvällen fick vi strömlöst och den strömmen kom inte tillbaka förräns vid 16 tiden på lördagen. Däremot har ju vi elverk så vi var väl bara utan el i ca 15 minuter. (Fördelen med mjölkkor, vi kan aldrig vara utan ström!)
Annars var det ju lite blåsigt här i fredags och i lördags, så lite träd blåste det ner för oss.
Idag ska jag gå igenom posten och röja lite på kontoret medans pojkarna är på dagis. Sedan ska vi väl fortsätta röja bland pojkarnas leksaker för att kasta sådant som börjar bli för trasigt, kanske vi även kan ge något till second hand (typ sådana saker de aldrig leker med), men det kanske de inte går med på!!


Här kommer lite bilder från oss:

                                      

      

1. Ett blomsterarrangemang jag gjorde härom veckan.
2. Soluppgång från köksfönstret.
3. Adam och jag bakar.
4. Förmiddagsbaket färdigt.
5. Nyvaken Alma som snart vill ha mat.

Så detta är lite vad som har hänt sedan sist.
Nu ska jag börja fundera på vad vi ska ha till middag idag och i veckan, igår blev det en sorts biffgryta och i söndags skinkstek, kanske vi borde ha lite fisk till middag idag!! Ja det får det bli, så nu ska jag bara fundera ut vilken sort!

Ha en bra dag allihopa och kram på er!
:) Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0