Förkylningsdags!

Jaha så då har även vi drabbats, Adam har nu haft feber sedan i måndags och Alma är snorig och jag börjar känna mig kokt! Samt har jag haft lite för mycket mat till Alma, hon har ätit sämre än vanligt så det känns som jag har två fulla mjölktankar som jag bär omkring på! Inatt sov hon från kl 22.00 till tretiden, då blev jag tvungen att väcka henne för annars tror jag att jag skulle fått mjölkstockning, då var det verkligen fullt i mjölkpaketet!

Igår firade vi min mans födelsedag, han fick "favvomaten" pommes och korv till middag!!! Det gjorde honom överlycklig! Present var inte lätt att hitta så det fick bli två tröjor så länge, (hoppas kunna åka till Linköping snart och handla ett par saker där.) Fast han fick ju förstås ett till bord till finrummet med tillhörande stolar också! Vi har tröttnat på att alltid behöva bära bord när vi har gäster så vi köpte oss ett bord till, så nu har vi tre likadana istället för två. (Så nu hoppas jag att vi inte blir idiotförklarade för resten av livet av alla vi känner!) Vi insåg att vi kommer ändå aldrig köpa någon soffa dit så då kan vi ju lika gärna skaffa att bord till! Vi ringde på tisdagen och beställde bordet och på onsdagseftermiddagen kom de från Mörlunda och levererade det, (det var snabbt levererat tycker vi :)

Idag ska jag försöka städa och baka lite, jag har börjat att baka matbröd för att slippa handla så mycket. Det har blivit hålkakor, Sverigelimpor och tekakor än sålänge, idag tror jag att jag ska baka farin limpor och valnötsbröd.

Här kommer lite bilder från de senaste veckorna! Det beskriver väl lite av vad som händer här om dagarna!

image40

Kan dessa små änglar verkligen hitta på hyss och bråka så de driver mamma till vansinne ibland?

                                     

Bytanterna på                          Va gott med tårta!       Mkt trevligt Ölandsbesök!
Almabesiktning!

                

Mormor och barnbarn!   Middag med släkten 
                                             från bl.a Storebro och USA!



Adam fotar en bloggande mamma!

Detta är lita av det som har hänt på sistone, Adam älskar att fotografera förresten och blir skogstokig när han inte får ha kameran!

Menyn denna vecka har varit och är:

Mån: Raggmunk med fläsk (blev inget förra veckan pga att vi åt rester en dag!) (Så då Åsa skulle du varit här!)

Tis: Pannbiffsrester med kantarellsås och potatiskroketter

Ons: Dubbelpannerad strömming med päramos

Tors: Pommes med Hot dog i bröd, sallad

Fre: Tacos (order från Anton)

Lör: Nettankyckling med ris

Sön: Potatisgratäng med någon sorts kött

Så denna vecka har vi inte svultit heller (möjligtvis bara Anders i onsdags!)

Dagens ledord: "Bråka inte med en mjölkstinn ko!"

Så kram och Bye Bye från oss, eller "Hallå, hallå banan, pepparrot" som Anton sa när han ringde Lämbo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0