Veckans matsedel!

Svärmor ringde och sa att jag kunde komma och hämta en skål med inkokta päron som jag kunde frysa in! Sagt och gjort, jag och yngste sonen ska gå till farmor och hämta dessa goda päron, jag gick dit och under tiden smet sonen till pappa i lagårn (han hamnade lite på efterkälken trodde jag, men istället tog han en helt annan riktning).
Så när jag gick efter för att hämta honom så kom jag på att vi kunde ju allihopa vara med och bestämma veckans matsedel. Så medans mannen mjölkade på för fullt, (tankbil idag så det var som vanligt lite stressigt för att hinna med) yngsta sonen började gå runt med sopkvasten och sopa spån och annat bös på gångarna i lagårn, äldste sonen försökte ha koll på lillebror så han inte gjorde något han inte fick, så försökte jag få tips till veckans mat.
Mannens kommentar var: Pommes och korv, gärna flera gånger denna vecka! Storebror sa: Tacos! Jag sa: men Tacos åt vi ju i fredags, nu får vi iallafall vänta minst en vecka och tidigast äta det någongång nästa vecka! Storebrors kommentar: Men vi kan väl äta det på lördag iallafall! Så , så långa veckor har vi.

Det slutade med att jag fick bestämma nästan allt själv så därför ska det bli:

Veckans matsedel V. 41

Mån: Raggmunk med fläsk (som vi förövrigt redan har ätit)

Tis: Spaghetti och köttfärssås

Ons: Ungstekt gös med potatis

Tors: Ellens goda köttbullar och potatis med gräddsås

Fre: Pommes och korv (Suck!)

Lör: Ungstekt falukorv med potatismos, glass och varma jordgubbar

Sön: Pepparrotskött och potatis, Toscapäron och glass


Mannens kommentar ang. pepparrotskött på en söndag:
- Ska man inte äta god mat på söndagar?

Dagens betyg från äldsta sonen på raggmunk med lite smör, grädde och lingonsylt:
- Mamma det här var super, super, super..........(osv ca 15 ggr) supergott!
( Det betyget får väl duga va!)

Kram och gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0