Sovmorgon, va skönt!

Idag är det fredag och barnen är lediga från dagis, de dagar som vi ska till dagis får jag alltid väcka dem runt 06.15 och de vill absolut inte gå upp! Idag däremot när de får sova länge så är båda vakna före 5,30!!!!! Jag ville ju också ha sovmorgon!!
Vi gick iallafall opp och höll pappa och farfar sällskap när de tog morgonfikat före lagårn. Så nu har vi redan ätit vår första frukost med ost och marmelad mackor, i min makes kök finns det inget annat än ost och marmelad och så har det varit hela tiden de två år som vi bott här. Inte ett dugg tjatigt eller hur!

Idag ska vi åka till Linköping eller "stan" som jag också säger, (gammal Åtvidsbo som man är.) Däremot för de övriga i familjen så är det V-by som är "stan", ni kan tro att det blir missförstånd ibland!
Så idag ska vi göra av med pengar och shoppa massor!!! (Makecensurerat!)
Jag hoppas verkligen att vi får en trevlig dag med bara glada och pigga barn heeela dagen!

Nu ska vi leka sten, sax och påse min äldste son och jag, så det är väl bäst att jag slutar för denna gången!

Dagens ledord är iallafall givet: "Morgonstund har guld i mun!"

Godmorgon allihopa och ha en jättetrevlig dag, det ska jag ha iallafall!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0