Soppåseblind !

Jag har många gånger undrat, hur kommer det sig att vissa personer är soppåseblinda? T.ex. igår var det dags igen (händer nästan varje dag), viss persons kommentar: -Javisst kan jag ta med soppåsen när jag går. Personen ifråga bär med sig påsen från köket, lägger den utanför dörren (ifall den är kladdig i botten) medans skorna tas på.  Sedan händer det något konstigt, påsen blir liksom helt osynlig (iallafall för vissa) när man sedan går ut ur dörren för att gå iväg och jobba! Hur är det möjligt? Detta görs absolut inte med flit, det är jag övertygad om, med tanke på att skatorna eller katterna alltid hittar påsen relativt snabbt och gärna drar ut innehållet, så är det ju ingen som vill hålls och plocka soppåserester över hela gårdsplan! Händer detta bara oss eller finns det fler som är soppåseblinda? Jag kan förstå om man missar en påse, men ibland ställer jag ut upp till fyra påsar om jag tömmer alla papperskorgar samtidigt, hur kan man missa alla dem?? Kanske ska skriva om detta till morgonpassets okulta hörna!

Igår skrev vi ju veckans meny, detta gjorde att när barna blivit lämnade på dagis vid sju, så åkte jag för att veckohandla i V-by. Jag tror att jag tjänar på att storhandla en gg i veckan, jmf med att handla lite varje dag, det känns ju inte som man handlar så mycket onödigt då iallafall. Fördelen är att det är ju ingen annan som storhandlar kl 7,30 på morgonen så man slipper ju alltid de där långa köerna med folk som har överfulla vagnar!
Handlar man före frukost (som vi förövrigt äter vi halv elvatiden) så kan man ju alltid unna sig lite färska frallor och det är ju gott, Mums! Efter att ha fyllt vagnen ica 40 minuter kommer jag mycket riktigt fram till en tom kassa, åh va skönt, ingen kö! Konstigt nog när jag var färdig och hade betalt så stod det ca 10 pers bakom i kön, som typ bara skulle handla sin lunchmat, (skönt att man inte stod sist i den kön) Ha! Stressande? Inte för mig iallafall!

Sedan var det bara att åka hem, ta en banan lite snabbt, plocka in kylvarorna i kylen, samtidigt som jag slänger lite gamla rester för att få plats med allt jag handlat, lämna resten av varorna i påsarna på golvet för att sedan gå till lagårn och utfodra kalvarna! Kalvarna blev väldigt glada när jag kom, de tyckte visst att jag skulle ha kommit lite tidigare bara! Ge kalvarna hö, mjölk och kraftfoder, Äntligen lite tyst i lagårn! Sedan var det bara att diska hinkar och mjölkmaskinerna så fick även jag gå ner och äta frukost! De andra hade gått lite tidigare! Svärmor var gullig och bjöd på risgrynsgröt idag, jag bidrog med färska frallor, så det blev en riktig kanon frukost!

Förresten sa jag att jag redan blivit bloggberoende? Vaknade inatt vid 02,00 för att ringa och kolla var min man var, så han inte kört i med traktorn eller nåt. Jo då är han inte alls ute och harvar som jag trodde utan sitter och sover i kontorsstolen och har gjort det sedan kl.22,00. Sömnbrist? Då kommer han upp och duschar och sedan lägger sig en halvtimma senare, bara att då har jag vaknat till och blivit hungrig så jag måste gå och äta en nattmacka (har inte hänt på flera år). Passar på att hänga upp lite kläder i torkskåpet, går in och kollar bloggen för att se om jag har fått någon kommentar på det jag skrivit (kl.02,45), vilket jag inte hade fått! Går sedan och lägger mig och kan inte somna förrens 04,30, ligger mest och funderar på vad jag ska skriva om idag! Jobbigt va, redan bloggberoende efter 1 dag?! Hjälp!

Nu ska jag faktiskt gå och vila lite pga att sömnen blev lite störd inatt.

Dagens motto eller ledord: "Sällan grymtar en ko"

Kommentarer
Postat av: EN

Test

2007-10-09 @ 14:58:42
Postat av: Pilla

Hej!!

Kul grej!!!

Kram Pilla

2007-10-09 @ 14:59:19
Postat av: Syrran

Kul att du hittat nåt att lägga lite energi på nu när du skall vara lite i stillhet. Jag får väl komma förbi och se hur det går med matedeln.Kram och puss från Elisabeth. PS slit inte ut dej.

2007-10-09 @ 21:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0