Mjölkkrukasenil!

Angående att vara soppåseblind så har vi (tips från kompis), även kommit på att man kan vara mjölkkrukasenil!
Vet ni vad det är, eller det är förstås bara vi som bor på landet och dricker mjölk från vår egen gård som vet det?!
Vi med mjölkkor köper ju oftast inte någon mjölk på affären utan tar mjölk från vår egen tank, väldigt smidigt kan man tänka! Jo det vore ju om man inte alltid glömde ta med den där mjölkkrukan till lagårn eller som vi oftast glömmer, därifrån! Vi brukar ta med krukan på morgonen, ska den med måste den vara diskad och det är den ju inte alltid, (tydligen väldigt jobbigt att diska för hand på morgonen.) Kommer den ändå med så glöms den nästan alltid kvar när vi ska gå ner för att äta frukost, (detta händer både mig och min man, så det är inget typiskt karlbeteende). Har man väl kommit ner från lagårn, då slåss vi inte direkt om att få springa och hämta krukan! Då är det otroligt så bra man kan klara sig utan eller med den där lilla skvätten som var kvar i tillbringaren från dagen innan!!
Citat från tillfällig dräng i söndags (vederbörande fällde förövrigt en sextaggare på måndagen) " Hemma hos mjölkbönder finns det väl aldrig någon mjölk inne när man vill ha!" Han var och fikade hos oss den kvällen och var sugen på "riktig" komjölk, fd mjölkbonde som han är så dricker han ju bara köpemjölk nu förtiden.
Anledingen till att det var slut då var att alla 3 liter som vi tagit upp gick åt till våffelfrukosten, (min man "hörde" aldrig att jag bad honom ta upp 5 liter den morgonen!)
Så nu sitter jag här och har konstaterat att halvlitern med mjölk som är kvar inne idag inte kommer att räcka hela dagen utan jag får nog gå till lagårn en sväng nu och hämta lite mer, jobbigt och kallt PUST! Mjölkkrukasenil helt enkelt!

Sen är det bara att sätta igång med att städa, får besök om ett par timmar! Måste börja med bokföringen oxå, momsen ska ju vara inne den tolvte! Bäst att skynda!

Hej så länge, vi kanske hörs lite senare!

Ps. Nu ringde min man och sa att han hade tagit med en mjölkkruka till lagårn redan, jag är imponerad! Duktigt gjort mannen! Så nu kan jag börja städa med en gång, bra va! Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0