Lite smått upprörd!

Idag är jag lite smått upprörd! Var på föräldramöte igår samt på styrelsemöte som tyvärr kolliderade med föräldramötet. På föräldramötet gick vi igenom vårt relativt nystartade föräldraråd, eller rättare sagt, jag delade ut papper om vad som var tanken med ett föräldraråd och sedan fick de andra gå igenom det efter det att jag varit tvungen att avvika för att inte komma försent till styrelsemötet som jag skulle vara ordf på. 
Och om uppgifterna stämmer så är tydligen de flesta tveksamma till om vi ska ha ett föräldraråd eller inte på dagis, detta pga att de inte trodde att det var de sakerna vi skulle syssla med!


Tanken med föräldrarådet är att:


  •  Vi skall vara en länk mellan personalen och föräldrar, för barnens och familjernas bästa, t.ex. hjälpa till med frågor och åsikter som de inte vill ta direkt med varandra.
  • Vi skall ha ett samarbete mellan engagerade föräldrar och personalen.
  • Höja familjegemenskapen genom att anordna fixardagar och andra aktiviteter på dagis.
  • Vi skall ordna med avslutningspresenter till personalen vid terminsavslutningar osv.
  • Vi bör träffas två gånger per termin tillsammans med en personal som berättar vad som är på gång och vad som hänt sedan föregående möte.
  • Vi som grupp skall få våra åsikter och önskemål förenade och därmed en starkare förhandlingskraft, ungefär som ett fackförbund i miniformat.
  • Anförtror man sig åt någon i föräldrarådet så skall man om så önskas kunna vara anonym inför alla, både i föräldrarådet och övriga föräldrar och personal.

Det de andra föräldrarna tydligen trodde att det skulle handla om var bara att köpa avslutningspresenter och att typ göra det som personalen ville, typ bygga vindskydd! Så då tycker jag att det här behöver man väl inte ha något föräldraråd till, på sex personer! Presenter räcker ju med att en person fixar med och den andra biten kan ju personalen ta själva direkt med alla föräldrar!
Tydligen ska beslut tas senare i vinter om föräldrarådet ska vara kvar eller inte, så vi får väl se hur det blir!
Det är sånt här som gör att man tappar orken och lusten att engagera sig! Eller hur?

Nu ska jag gå och vika tvätt (borde kanske skura golv, blir väldigt rent när man är lite upprörd, eftersom man avreagerar sig)!


Dagens ledord: "Sköt dig själv och skit i andra" (Tydligen!)

Ha en bra dag allihopa!
Kram från mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0