Katastrof!

Eftermiddagen blev visst lite för händelserik mot vad jag önskat mig. Det var tyvärr ingen skoj grej som hände, iallafall inte för mig och min man, däremot hade nog barna väldigt roligt ett tag iallafall.
Det som hände var: Jag håller på och laga mat, jag tror att barna är duktiga och städar på sina rum, (jag hade nämligen mutat äldsta sonen så han skulle få 20 kr i lön när han städat klart.) Helt plötsligt hör jag minstingen börja gråta så jag går och kollar för att se vad som hänt, högst upp i trappen står då storebror i endast kalsonger som är väldigt blöta och säger att jag inte får komma upp, samtidigt i bakgrunden ser jag lite mindre vattenpölar på golvet som leder mot hans rum. Jag säger: -Jag måste trösta lillebror som gråter, i samma andetag som jag frågar vad som hänt! Storebror vill fortfarande inte att jag ska gå förbi honom, men det gör jag iallafall, då ser jag lillebror sitta på golvet i storebrors rum och vara dyblöt, från topp till tå dock med kläderna på. (Nu börjar humöret hetta till.) Rösten min höjs några lägen och jag går in i rummet, där står det en plastlåda full med vatten (skall vara leksaker däri), på studsmattan! Jag avlägsnar lådan och inser att under studsmattan är det en jättepöl med vatten, runtom på golvet är det många fler men dock mindre pölar. Då blev mamma inte glad kan jag säga, torkar upp det värsta för att sedan springa ner och kolla så inte köttfärsåsen bränts fast, det hade den inte som tur var.
Ringer in mannen som är ute och sår så han får komma och hjälpa till! Medans han är på väg får jag börja samla upp alla leksaker och böcker som är på golvet för att sedan börja torka med ett par av mina badlakan. Jag var ju inte direkt överlycklig kan jag ju säga, vi har ju tarkettgolv i rummet! Så nu får vi bara hoppas att golvet inte är förstört utan att vi hann och torka tillräckligt snabbt! Sedan hade inte jag lugnat ner mig förrens vi satte oss för att äta mat iallafall. Så, så skojigt hade vi det, jag hoppas verkligen att det inte händer igen!

Som tur var blev middagen god iallafall, alla åt med god aptit!

Efter det var jag på vattengympa för mammor med tjocka magar, så nu ska jag faktiskt ta kväller och bara gosa ner mig i sängen och somna till något tv-program som jag absolut inte vill missa (det brukar alltid bli så iallafall).

Kram och Godnatt från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0