Hej allihopa!

Vad roligt det här ska bli, en egen blogg! Det trodde jag inte för en vecka sedan att jag skulle sitta här och blogga idag, jag som bara har kollat på två bloggar tidigare och inte alls är inne i bloggandets "underbara" värld!
Jag är förresten en gift gravid tvåbarns mamma, med en bonde till man. Vi har mjölkkor och jobbar båda hemma på gården. Mina dagar har mest tidigare bestått i att sköta barnen, utfodra kalvar, mjölka, mocka, sköta bokföring, städa och serva med mat till familjen och våra drängar! Men för tillfället så är jag inte så mycket i lagårn så då kan jag ju försöka mig på att skriva lite här ibland.
Jag har två underbara söner som älskar traktorer, den ena är fyra och ett halvt och den andra alldeles snart två. Egentligen är det helt otroligt så mycket energi det kan finnas i barn, mina tycker jag far runt och leker mest hela tiden. (Tänk om man bara hade lite av den energin så skulle jag vara glad.)
Min man är en hårt arbetande sådan, det finns alltid mycket att göra och sedan lite till. Våra söner älskar att vara med pappa och jobba, att åka traktor är favoritsysselsättningen här på gården, men att vara i lagårn och hjälpa till är inte heller så illa. Får man välja mellan att vara med mamma i köket och laga mat eller att vara med pappa så kanske ni förstår vad de väljer!!! Igår avslutade vi förresten tredje skörden med ensilage, Guud vad skönt! Äntligen kanske jag kan få se min man tidigare inne än klocken 02.00 på natten! Med tanke på att väckarklockan börjar ringa vid 05.00 så känns det som att han behöver komma och lägga sig lite tidigare! Eller hur?
Vi bor förresten i en liten by med ca 30 invånare, där de flesta jobbar med kor. Det finns fyra aktiva mjölkgårdar här och vi är en radby (typ Bullerbyn). Vi bor på norra Europas största Drumlin (typ rullstensås) med underbar utsikt över en sjö. Paradiset på jorden!!
Det här var lite snabb information om mig och min familj. Hoppas att ni vill läsa fler gånger vad jag har att skriva.
Kram från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0