Glad och trött!

Idag känner jag mig på bra humör, dock är jag trött tycker jag. Jag känner mig mest trött hela tiden, ska det vara så? Annars är barna lämnade på dagis, äldste sonen började redan vid 05,15 och fråga om vi inte skulle åka till dagis snart! Vi låg kvar en kvart till innan vi gick upp för då tyckte han att det var hög tid.
Han har förresten räknat ner nu i tre veckor i väntan på att kusinerna ska komma hem och hälsa på. Nu är det bara två dagar kvar så snart är glädjen total!
Han tycker för tillfället mycket om att räkna typ ett  till tjugofjorton etc. och häromdagen kom vi på att han kunde räkna plus och minus! Det blev vi väldigt förvånade över och lite impade faktiskt! (Det är nog mina gener det!)

Var på vattengympa igår igen, min gulgrönblå mage lyste upp tillvaron, jag tänkte att nu tror de säkert hela högen att jag blir misshandlad eller nåt?! Jag berättade för en att jag tog sprutor så jag hoppas inte det börjar gå några rykten om något annat! Annars var det skönt som vanligt att gympa, dock är det väl konstigt att det känns som om man väger mycket mer när man går upp ur bassängen än när man gick i? Minst 10 kilo ökning i vikt tror jag det blir efter ett pass, är det alla muskler som växer till under träningen eller?
När jag kom hem låg barna i sina sängar men de sov inte, dock blir de ju inte tröttare när man kommit hem utan då ska det börja faras runt igen istället. Men jag satte fort på en sagoskiva och sedan började jag först klia yngste sonen under fötterna (som han bara älskar) och sedan när det var gjort och han låg tyst och stilla i sängen så började jag att klia den äldste på ryggen, provade först under fötterna men han är som mig väldigt kittlig så det gick inte alls! Så snart hade de varvat ner och sov så skönt i sina sängar!

Ieftermiddag kommer det några lekkompisar till barna, så jag ska försöka fixa till lite här hemma nu innan gubben och jag ska bort på ett möte vid 10,00.
Det ser förresten ut som om det blir en resa till Ullared snart, har inte blivit alltför stora protester så det ska nog gå hoppas jag. Tänker handla lite gardiner till barnrummen och finrummet bl.a. samt lite fönsterlampor osv. Det ska bli jättekul om man nu hittar några fina!

Jag gjorde en veckomeny i måndags och var och storhandlade då med så här kommer:

Veckans meny:

Mån: Pizza rester

Tis: Persiljejärpar med kokt potatis och gräddsås

Ons: Traktorhjulssoppa och pannkakor

Tors: Fiskgratäng

Fre: Lövbiff (inågon form)

Lör: Jag jobbar på ALV så jag hoppas vi blir bjudna på middag

Sön: Eva´s grekiska biffar med pommes (vi åt aldrig det förra helgen)

Så jag hoppas att detta faller alla i smaken utan allt för stora protester! Eller vad tror ni?

Förövrigt i lantbruket så är höstbruket färdigt och min man håller på att tvätta alla maskiner istället, gödseltunnan är färdig och hackvagnen håller han på med! Allt ska fixas innan vintern kommer så det inte står och rostar! Annars går det åt mycket tid till de dagliga rutinerna i lagårn.

Dagens ledord: "Bättre sent än aldrig!"

Kram allihopa och ha det så gött!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0