En lördag med frost och underbart solsken!

Vilken härlig morgon! Solen skiner och det är klarblå himmel, frosten glittrar i gräset och jag njuter av att sitta inne och titta ut, oj nu smiter minsta sonen ut i bara stövlar och pyjamaströja, snart tillbaka!

(15 minuter senare) Hjälp vad kallt det var, minst 10 minusgrader kändes det som! Men sonen ville ändå gå till pappa fast han inte hade några byxor på sig, han blev inte alls glad av att behöva gå in igen!
Men nu är han servad och har fått på sig lite lagårdskläder och jacka och mössa och är på väg med storebror till pappa i lagårn. Så då ska jag passa på att skriva lite, härom kvällen när jag skrivit ett tag så fick jag ju lite hjälp med att radera allt jag skrivit, så då tappade jag lusten att fortsätta utan jag gick och lade honom istället! Så därför passar jag på nu när jag är själv!

Idag är det ju lördag så då vaknade ju barna tidigt!!! Jag ville ju sova men det gick ju inte, även om jag försökte medans de höll på att titta på Lattjo Lajban när vi låg i sängen (fördelen med tv i sovrummet)! Annars har vi mest bara hunnit med att äta lite frukost och jag har diskat medans barna fortsatte titta på barnprogrammen! I vår familj ser vi ju väldigt lite på tv så därför på helgerna på förmiddagarna så är de som klistrade framför tv:n när vi äter frukost och när jag vill ha sovmorgon, tur att det inte är så varje dag iallafall! Dock har de inte börjat prata om lördagsgodis ännu, men det beror nog bara på att jag igår sa att det inte fanns något hemma, utan vi fick handla idag! Annars brukar det oftast finnas lite kvar sedan lördagen innan och då vill de ju gärna ha så fort som möjligt, dvs efter frukosten!

Annars den här veckan har det varit fullt upp hela tiden känns det som, i måndags var jag hos barnmorskan och hämtade ut mitt recept på 100 SPRUTOR (till att börja med), som jag ska ta en om dagen! Tur att jag inte är spruträdd iallafall, men man kan ju bli! Så då gick hela förmiddagen åt till att åka fram och  tillbaka dit för att hämta medicinen på apoteket och sedan  att lära mig att ta sprutorna! Det går väl ganska bra att ta dem varje dag, dock får jag ju ett snyggt blåmärke varje gång jag stuckit mig, så jag kan ju hålla räkningen på hur många sprutor jag tagit iallafall. Dock tar jag dem i magen så det blir ju spännande att se hur den kommer att se ut om några veckor!!!

Sedan i tisdags provmjölkade vi i lagårn och hämtade hem lite sinkor och kvigor till betena här hemma! Under tiden hämtade jag även barna från dagis och när djurflyttningen var färdig var det bara dags att laga och äta middag, sedan var det snabbt iväg till vattengympan för att inte komma försent dit! ( En av de som var med förra veckan hade visst fått en bebis, jag tror det var två dagar efter förra passet.) Sedan var det bara att åka först till ICA och sedan hem och ta hand om barna och serva dem för kvällen!

På onsdagen var det ju födelsedagsfirande på morgonen! Sedan var vi iväg till LRF-konsult och pratade lite om framtida projekt. Därefter var det hem och hämta barna på dagis och sedan laga lite mat, svärmor och svärfar skulle ju komma på födelsedagsmiddag! Det blev Ädelostgratinerad fläskfile med tillhörande sås och pommes, samt tårta och kaffe! Det fick allt godkänt och maten gick åt!

På torsdagen var vi på studiebesök hela dagen, vi åkte vid 07,00 och var hemma vid 22 tiden!

Igår kände jag mig mest bara mossig hela dagen, det gick inte att få något flyt i någonting liksom. Men jag betalade iallafall ca 30 räkningar så lite blev ju gjort, sedan var äldste sonen och jag och rensade ogräs i jordgubbslandet och planterade lite nya jordgubbsplantor av revorna (hoppas de inte fryser nu)! Men när det var för mörkt fick vi lägga av och gå upp och hälsa på i lagårn istället hos pappa och lillebror.

Så den här veckan fick jag aldrig någon tid att skriva någon matsedel, och då märker man med en gång att det blir mindre ordning på maten. Jag ska väl tänka till och försöka komma på någon bra meny till den här veckan som kommer iallfall! På måndag ska jag förresten prova ut mina nya stödstrumpor, det blir ju spännande (hoppas jag inte måste ha dem dygnet runt!!!)!
Sedan ska vi verka klövarna på korna måndag och tisdag, sedan ska vi ha elrevision på gården och foderrådgivarn ska komma mån eller tisdag. På tisdagkväll ska vi ha styrelsemöte och jag skulle hoppa in som ordförande (måste komma på några bra punkter till dagordningen)! Sen tänkte vi bjuda hem lite folk till helgen så jag hoppas hinna med att städa lite också! Så det blir nog fullt upp denna vecka också!

Tänker bara passa på att säga grattis till mina kompisar som fyller år idag!!! Ha en riktigt bra dag och varsin stor grattiskram till er båda!! Hipp, hipp Hurra!!!

Dagens ledord:" Med solsken kommer glädje!"

Ha en riktigt bra dag allihopa! (Undrar om vi ska ha tacos till middag idag, då blir nog sonen glad iallafall)
Kram från mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0