Bokföringskoma!

Tentakoma vet jag vad det är men att man även kunde hamna i bokföringskoma det visste jag inte! Men i det stadiet är jag nu, bokföringen är äntligen klar och momsrapporten inlämnad, (1 dag före sista dagen t.o.m.), och min hjärna är helt tom!! Stor ansträngning för att skriva här kan jag meddela. Så nu är det hela en månad tills nästa gång man sitter där, ute i sista sekund som vanligt förstås! (Så ska det inte bli denna gången, jag ska börja redan imorgon, tror jag ja!)

Idag har vi varit hos tandläkaren jag och minsta sonen, det gick jättebra, vis av lärdom så tog jag med leksaker från väntrummet den här gången och det var jättelyckat! Han var jätteglad hela tiden, fick dessutom godkänt av sköterskan vid tandbesiktningen, bra va! Man tror ju alltid det värsta innan med tanke på hur dåligt det kan gå att borsta tänderna vissa dagar.

Sedan var jag och hämtade tvåårs presenten från farmor och farfar som han ska få nästa vecka, den hade kommit på posten och är en John Deere tramptraktor med lastare och släp, nu blev ni avundssjuka va! Storebror kommer säkerligen att bli det iallafall! Det är en hemlis för båda så berätta inget!!!
Själv ska jag och barna åka med några kompisar till Linköping imorrn, tänkte hitta några bra presenter från oss med! Undrar bara vad en ska köpa. Några bra förslag?

Idag blev det MVG på middags maten iallafall, nästan ett helt kilo köttbullar gick åt så då borde de ju vart goda iallafall, äldsta sonen åt 8 st och en potatis, ( de var inte jättesmå heller). Så mycket mat tror jag aldrig att jag har sett honom äta. Betyget jag fick från honom var att det var "100gott", jag tror det betyder mycket gott eftersom han tycker att 100 är mycket!

Idag har drängen vart här och kört med gödseltunnan, (han fick allt också köttbullar),då blir han favorit hos barna må ni tro, de åker gärna med i Valtran, gärna hela dagen om de får! Fördelen för mig är att man får en jättebra barnvakt och kan jobba på kontoret ifred, det är riktigt skönt!

Nä hä nu ska jag och min trötta hjärna gå och lägga oss, barna har förhoppningsvis somnat nu så då kan nog jag det med.

Dagens motto: Arbete är inte allt här i livet, men mycke!

Kram och god natt!

Kommentarer
Postat av: en dräng

Jag är mkt imponerad över nöjet det gav att läsa din blogg! "100bra"!!!

2007-10-11 @ 22:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0