Är vintern redan här?

Man kan ju undra, har vintern redan kommit? Det är ju svinkallt ute (iallafall om man inte klär på sig tillräckligt, som jag är dålig på)!!! Idag ser det ut som om vi bor på ett fjäll, molnen går ner i sjön så den syns inte, inte heller skogen på andra sidan sjön. Eller är det dimman som går upp till molnen, vem vet?? Solen strålar iallafall!

Eftersom jag fick lite vinterkänsla idag kändes det ju inte mer än rätt att koka risgrynsgröt till frukost, idag har vi klövverkarn och drängen här, samt passa jag på att bjuda in svärföräldrarna på frukost också när jag ändå kokat så mkt gröt! Jag brukar slänga i en klick smör, lite socker och en kanelstång så blir det riktigt god gröt! Funderar på om jag ska göra scones och koka ägg till frukosten med, lyxa till det lite så här en tisdagsmorgon liksom!
Annars idag är det väl mest städning som står på schemat, till kvällen ska jag på föräldramöte kl.18.00 och styrelsemöte kl.19.00. Eftersom jag ska vara ordf. på styrelsemötet kan jag ju inte skippa det, och på föräldramötet tänkte jag prata lite om vårt föräldraråd som vi har på dagis, så därför måste jag försöka vara med där lite med. Men det ordnar sig nog!

Igår när jag skulle börja laga middag så var yngste sonen inte så nöjd, han ville gå till farmor så vi gick dit en sväng (som tur var), för då visade det sig att min make hade beställt middag av henne så hon hade tinat upp ca 4 gösar och gjort två äppelpajer som hon skulle bjuda oss på. I efterhand så visade det sig vara ett missförstånd, för min man hade inte beställt ngn mat, dock sagt att vi kanske kunde äta där om inte jag var hemma till middagen, (skulle ju iväg och prova ut mina stödstrumpor) men att de skulle hörs om det senare under dagen! Att göra en överenskommelse vid 04,00 på morgonen kanske inte är det bästa (kan ju bli lite fel då, om inte båda är riktigt tydliga). Dock var det ett väldigt "gott" missförstånd, jag slapp både laga middag och vi fick en väldigt god sådan att äta, skönt!

Mina stödstrumpor behövde jag inte åka och prova ut, det kunde vänta till torsdag morgon istället, då jag ändå ska till BM och göra en vanlig gravkoll samt göra en glukosbelastning (det är riktigt äckligt för de som inte vet vad det är)! När man gör en glukosbelastning ska man på fastande mage dricka 2,5dl ren sockerlösning, vänta två timmar och sedan se hur högt sockerhalten gått upp iblodet, detta gör man för att se om man har diabetes eller inte! Därefter får man äta lite frukost som först!!

Veckans matsedel blir denna vecka:

Mån: Ungsstekt gös med potatis, äppelpaj med vaniljsås!

Tis: Pizzatårta och sallad

Ons: Kyckling à la Nettan och ris, sallad

Tors: Kokt torsk med äggsås och potatis

Fre: Tacos

Lör: Hemmagjord pizza

Sön: Eva´s grekiska biffar med klyftpotatis (eller pommes)

Tänkte ju att vi skulle ätit tacos förra helgen, men det fick bli pepparrotskött istället, till min förtjusning och till min mans stora besvikelse!! Men det var riktigt gott ändå, min man fick en glass till efterrätt så blev även han nöjd!

Nu är det visst dags att börja baka scones och koka ägg, frukostgästerna dyker väl upp snart!


Dagen ledord: "Alla missförstånd är inte dåliga, vissa är istället riktigt goda!"

Ha en bra dag allihopa!!
 Kram från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0