Julstädat! Hurra!

Igår fick vi då hjälp med julstädningen, 2 stycken var här från ett städföretag och skurade och putsade! Allting riktigt lyser rent och vitt emot en när man tittar! Jätteskönt vill jag lova!!
Nu känns det inte så jobbigt att göra det där lilla sista själv, jag hoppas bara jag ska orka med det! Hela tisdagen och halva onsdagen så fixade gubben och jag, genom att förbereda för städarna. Vi plockade iordning på de flesta saker så att de var på rätt ställe, så det skulle vara lättstädat för städarna. Så igår när jag lagat middag (hemmagjord pizza inne hos svärmor), så var jag klippt slut i kroppen och hade riktigt ont, helst när jag skulle resa mig efter att ha suttit en stund. Hur ska jag nu göra för att det inte ska bli smutsigt och stökigt igen? Några tips???

Idag ska jag åka och handla julmaten samt några sista julklappar. Sedan hoppas jag kunna hålla mig hemma tills efter jul, vill inte föda barn ännu! Jag ska även panta några säckar med tomflaskor och burkar, det var väl ett halvår sedan sist! På lördag kommer min gulliga syster och hennes familj, de ska hjälpa till att fixa det sista inför julafton. Laga mat och pynta och sådant!!

I eftermiddag ska jag även packa BB-väskan. Det är väl dags nu att ha det gjort! Min make tror ju varje gång jag ringer att det är dags att åka till BB! Men jag tycker för tillfället att det känns lugnt, så nu tror jag på att vi ska klara oss över julafton. Hoppas, hoppas.........

Igår kväll gjorde äldste sonen en spännande upptäckt: Tomten hade varit och lämnat ett par tomtesäckar nere i vår gäststuga! Full med paket! Som tur var godtog han förklaringen att det nog berodde på att han hade så många paket att dela ut på julafton till alla barn, så han var tvungen att åka runt och lämna några paket innan för att få plats med allt på julafton istället! Men tjuvkikar man på paketen då kanske tomten tar tillbaka dem så det är bäst att låta de vara ifred tills tomten lämnat dem! Eller hur?

Nu ska jag sortera lite burkar och flaskor sedan åker jag och julshoppar!

Dagens ledord: "Var snälla annars kanske inte tomten kommer!"

En bamsekram till alla mina läsare där ute! KRAM!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0