Julkortspanik!

Igår blev det inga julkort färdiga, varför? Jo, jag tog tag i livet och städade klädkammaren, det blev jättebra!!! Va skönt att ha det färdigt, sedan att hallen nu istället är full med påsar och kartonger vad gör det, shit happens!
Nej, vars det är inte så farligt med det, det är mest att fundera ut var jag ska ha de sakerna istället. Dock blev det inga kläder vikna och inte heller någon BB-väska packad (jag tror jag förnekar att det snart kan vara dags!), och som sagt var inga julkort färdiga! Satt här en liten stund förut och skrev, kunde dock konstatera att jag får väldigt ont när jag sitter så jag vet inte hur det ska gå att göra detta färdigt!!! Står jag och går mycket så blir jag svimfärdig istället, så jag vet inte- kanske borde ligga mest hela dan ( går det att skriva fint då? Jag kan ju bara ligga på sidan!). Jag brukar varje år skriva en lista på vilka jag skickar julkort till,( för att komma ihåg till nästa år), konstigt nog hittade jag listan med, (såg den för någon månad sedan), den låg under en hög med kläder i bokhyllan (logiskt va!)!! Kunde med en liten klump i halsen konstatera att jag inte ska skicka något kort till mormor i år, hon gick ju bort under året! Snyft! Vi tände varsitt ljus för mormor och min pappa förra helgen när vi var i Hannäs kyrka, det kändes bra och lite sorgligt det med! Snyft, snyft!!

Nej nu får jag byta ämne innan jag blir tårögd.
Igår kväll var vi på besök hos några kompisar med en inflyttningsblomma, smörgåstårta och tårta samt en välkommen till världen present till deras sju månaders son! De har ju bara bott i huset i ca 8 månader!! De bor dock väldigt långt borta, nämligen en hel mil!!!! Skämt och sido, det var verkligen på tiden att vi gjorde det här, borde ha blivit gjort för ett halvår sedan, men det är inte alltid lätt att få alla att ha tid samtidigt!! Det var ett jättemysigt hus de bodde i och det var roligt att få se sonen, det var några månader sedan vi såg honom! Han var så glad och skrattade mest hela tiden!

Det bidde inge rotmos igår, svärmor var och shoppade på marken i V-by! Så det bidde lite sent så vi fick pannkakor av henne istället! Tror att det ska bli rotmos idag istället, hoppas det iallafall!!

Idag är min gubbe väldigt förkyld, han hade ont i bihålorna igår! Så idag använder han nässpray!! Det brukar bara hända typ en gång vartannat år eller så, han gillar det absolut INTE! Vi får hoppas att han snart blir bra, stackarn!
Vill jag skrämma livet ur honom så är det bara att slå en signal till mobilen, han tror nämligen att vattnet har gått varenda gång jag ringer!! Lite skojigt tycker jag!

Näpp (som min yngste son brukar säga), nu är det dags att fortsätta med julkorten!

Ha en mysig tredje advent allihopa, det tänker jag ha iallfall!

Dagens ledord: - "Njut av dina nära och käras närvaro, man vet aldrig när det inte går längre!"

De varmaste adventskramar ifrån stora mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0