Datorhaveri!

Idag var jag och lämnade in min svärmors dator till Expert ,(där vi köpte den för en månad sedan), för att de skulle hjälpa mig att få igång internet! Nu visar det sig att det är fel på datorn så de måste skicka iväg den till tillverkarna så att de kan fixa den! Då kanske det inte var så konstigt att jag inte lyckades få igång den!!!! Men snacka om att det är lite störigt! Jag passade även på att beställa lite julkort på barna som jag fotograferade igår! Jag hoppas det blir bra!
Här är några av de kort som vi inte gjorde julkort av, fina eller?

                    

Jag tror att jag tog minst 50 bilder, kan ni förstå varför?
Det var väldigt svårt att få båda att se bra ut samtidigt!!!
Hur ska det gå nästa år när de är tre?

Annars var jag även hos barnmorskeläkaren idag, hon var trekvart försenad som vanligt!!! Lite störigt, jaaaa!!
Hon konstaterade att jag inte hade öppnat mig ännu, så det kändes ju skönt med tanke på att det är en månad kvar till beräknat datum! Dock var livmodertappen kort, vad nu det innebär? Är den redan på väg ut?
Annars kom vi fram till att magen är tjusig med alla dess granna färger( ha ha)! Jag ska fortsätta med mina sprutor, dock om jag känner att det är en bebis på väg ut så ska jag inte ta någon spruta! Jag måste nämligen vänta i åtta timmar efter det att jag tagit sprutan tills jag kan ta en ryggmärgsbedövning! Och den gillade jag ju med första barnet så det är ju skönt om möjligheten finns att jag kan ta den om jag känner att det behövs!

Annars idag har vi ätit latmat (uttryck från äldste sonen): Färdig grillad kyckling, potatissallad, bearnaisesås och färsk franska!
Vi fick även varsin nybakad bulle av svärmor till efterrätt, det var smarrigt det!
Hon har även gjort kokta kringlor idag och de var också jättegoda! Hon är duktig hon svärmor!!

Jag har fortfarande inte kommit på vad vi ska ha för meny denna veckan, dock vet jag att vi ska på dop på lördag, så vi kanske får något där då!
På tal om mat, vad skönt det är att ha mycket köttfärs i frysen nu när man vet hur affärerna kan återanvända färsen om den är för gammal!! Det är väl helt otroligt va? Och så blir det vi som köttproducenter som får kritik om inte köttet smakar bra, va juste va?!

Nää, tacka vet jag hemmaslaktat, då vet man ju vad man äter iallafall!!

Dagens ledord får bli: " Det bonden inte vet vad det är, äter han inte. Om stadsborna visste vad de äter, skulle de genast bli bönder." - Oliver Hassencamp

Ha det gott allihopa och bli nu inte matförgiftade!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0