Bebis på väg!!!

Trodde igår kväll att vi skulle åka till BB inatt, men det var falskalarm som tur var! Hade sammandragningar var 6 minut i någon timme, så jag började fundera på vad som skulle packas i BB-väskan! (Hög tid eller hur!) Sedan när vi skulle leta reda på mappen som man ska ha med sig till BB med alla viktiga papper i så kunde vi inte hitta den!!!! Jag undrar om jag kan ha glömt den hos barnmorskan sist? Det var första gången jag inte hittade mappen och nu när jag verkligen behövde den! Dock så gjorde detta letande att sammandragningarna slutade upp, bra va! Så här lite ont som jag har haft inatt, det har jag inte haft på länge, konstigt va? Så vi får väl se när vi verkligen är på väg!!!

Annars i veckan har barnen haft julfest på dagis och gått i luciatåg, de var jättegulliga! Sedan på luciakvällen så lussade de för farmor, farfar, pappa och drängen! De bjöd på "skönsång", lussekatter, hemmabakade pepparkakor och julstjärnor! Det var väldigt uppskattat, de var ju så gulliga!! Eller hur?

                         
Först en sväng        Sedan en tur till lagårn        Sedan var det dags
till farmor!             och de stora grabbarna!      att gå hem!

Idag ska jag förövrigt skriva färdigt julkorten, typ alla adresser! Minst 60 stycken är det iallafall!
Sedan ska jag packa BB-väskan och förhoppningsvis hinna med att vika lite kläder också!

Idag ska svärmor bjuda på rotmos och fläsklägg, det ska bli gott det var ju så länge sedan man åt det!

Häromdagen så gjorde jag julköttbullarna, det blev lite drygt 200 stycken. De var dessutom jättegoda om jag får säga det själv så det var ju skönt att ha det färdigt iallafall! Ett tips är att göra dem på plåt i ugnen, 200° C i ca 10 minuter! Då faller de inte isär och blir inte brända och ändå genomstekta! Sedan är det bara att bryna på dem när de ska ätas! Kanonbra!!

Nähä nu är det dags att sätta igång med julkorten igen!
Ha en bra dag allihopa!

Dagens ledord: "Även om det är stressigt kan det vara bäst att ta det lugnt, om man inte vill få ännu mindre tid till allt som skall göras!"

Kram från mig!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0