Äntligen lite fåglar vid fågelbordet!

Igår var det första gången vi såg några fåglar vid vårt nya fågelbord som vi satte upp för tre veckor sedan. Samtidigt satte vi upp en gran som jag hängde upp äpplen och tallbollar i, (där har det inte heller varit några fåglar tidigare). Men så var de då äntligen här: skatorna!!! Jag hade hoppats på lite söta domherrar eller blåmesar eller någon talgoxe iallfall, och så blev det skatorna som kom! Jag märkte idag att de hade ätit upp hela påsen med nötter på en dag, helt otroligt! Detta var nog det ända de tyckte om för idag har de inte varit där!

Vi har förresten ätit rotmos och fläsklägg till middag idag, det var jättegott!!!! Tyckte jag iallfall!!

Annars måste jag berätta om vad min man har upptäckt på internet: Youtube! Så där brukar han sitta och titta på stora traktorer och övriga maskiner, (mest från USA)!! Då drar han upp ljudet på datorn och sitter sedan bara och njuter!  Så nu varierar han mellan att leta maskiner på blocket och kolla grymma traktorfilmer på Youtube!

Dock, min blogg läser han aldrig även fast vi har den som startsida på datorn! Jag tror han är rädd för att jag ska skriva massor med strunt om honom, (men det gör ju aldrig jag heller)!

Nu är nästan alla julkorten färdiga, får dock posta dem i morgon, men jag hoppas de kommer fram i tid iallafall!
Nu ska barnen gå och göra sig iordning för kvällen och sedan gå och sova, jag skall väl avsluta julkorten och sedan ta en dusch innan det är dags att gå och sova för mig med!

Imorgon skall bilen in på verkstad igen: det var oljud i spännrullen och vid kamremmen samt har handbromsen ballat ur, så det måste fixas innan vi ska till BB, (ingen väska packad ännu)!! Vi vill ju inte riskera att bli ståendes någonstans på vägen till BB, kan ju vara dumt att inte hinna fram i tid pga det!

Kram och godkväll från mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0