Lantmästarträff!

I helgen har jag varit på återträff med mina gamla lantmästarstudenter. Det var mycket trevligt. Det var flera stycken som man inte träffat på 10 år men ändå så kändes det som det bara var något år sedan man sågs. Det var mycket roligt att få återuppleva lite gamla minnen. Det var jätteroligt att få träffa bl.a Megagliid igen, vi bodde ju på samma böle i två år och han var lika trevlig då som nu! Det var roligt att få höra att han fortfarande håller ihop med sin Linda som han träffade på lantbruksskolan. Nu har de utökat familjen med två barn och verkar ha det jättebra i livet! Roligt att höra!
Det var även jätteroligt att träffa Urtant Skriina, också hon lika trevlig som förr!
Det var helt klart en jättelyckad träff med ca 40 pers som kom, goa skåningar och trevliga samojeder. Först ett intressant besök på Väderstad verken och sedan en god trerättersmiddag på Motell Vida Vättern!
Många visor blev det, ghivetvhiis började middagen med "Grevar och Grevinnor" och därefter följde "Halvan", "En gång vi seglar i hamn", "Sola" m.fl Tyvärr fick Alma och jag gå till kojs innan middagen avslutades med "Gudagott", så den missade vi ju! Mycket "ton", många huttar, och Urfarbröder som skulle badas i dammen blev det, precis som på den gamla goda tiden!

Dock skrämde vi nästan livet ur Alma när vi tog ton och brakade i sta med någon visa, det var nästan så taket lyftes i lokalen så ni kan tänka er att det blev lite för högt för henne, (funderade ett tag på att gå och hämta Peltorkidsen i bilen men jag orkade inte!)

Hemma hade jag hjälp av min gulliga systerdotter som var barnvakt åt Anton och Adam så det var skönt att inte behöva oroa sig för hur de hade det!

Här kommer lite bilder från träffen:

      
1. Samling 12.00 på Väderstad verken
2. "Litet" ekipage på visningsgården!
3. Väderstad såmaskiner
     
4. John Deere ur grodperspektiv!
5. Demokörning i fält
6. -II-
     
7. Incheckning på Motell Vida Vättern
8. Megagliid med sin båge!
9. Middagen i full gång
      
10. Alma charmade många och blev gärna buren av trevliga farbröder.
11. Solen börjar gå ned över Vättern och "Krossab" och "Kråkan" trivs med sällskapet.
12. Fler glada som inte spottar i glaset!

Strax runt 23 gick Alma och jag och lade oss och svek den övriga skaran, vi hade haft en mycket trevlig kväll med mycket god mat och trevligt sällskap.
Vi kom lagom till omröstningen av Eurovision Song Contest, så vi tittade på när det gick åt skogen för Sverige (som vanligt!) Jag gillade Björn Gustavsson iallafall, så det var skoj att se, alltid lika rolig!

Jag sov lite halvdant under natten men 5 timmars sömn blev det nog iallafall. Alltid svårt att sova borta när inte gubben är med. Sedan hann vi med att prata med lite fler folk under frukosten och förmiddagen innan vi begav oss hemåt.

Hemma blev vi bjudna på Porterstek hos svärmor och rabarberpaj till efterätt! Mycket gott!!!
Nu säger jag godnatt och avslutar dagen med att säga "Grattis på mors dag!" till min mamma och alla andra superduktiga mammor därute!! Grattis!!
Kram från Urtant Sjössläpp

Kommentarer
Postat av: mumari

Åh vad roligt att hitta en lantbruksblogg! Här ska jag läsa mer i morgon!
God natt

2008-05-25 @ 23:53:03
URL: http://mumari.se
Postat av: Petra

Hej Ellen!
Kul att följa din blogg!
Kram från Petra

2008-05-26 @ 21:39:25
Postat av: joly

Haha, de där maskinerna vore nåt för Torgny. Han får nåt drömskt i blicken varje gång han ser en traktor. :D

2008-06-01 @ 19:14:54
URL: http://joly.blogg.se
Postat av: JK

Du tog med mig på bild!

Kul att läsa! Ska försöka titta in nån gång ibland.

Ha det gott!



/Johan K.

2008-08-04 @ 19:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0