Morgontrött!

Adam väckte mig idag och ville gå upp för att äta en macka så därför är vi uppe nu! Alma och Anton sover, annars brukar de faktiskt sova väldigt länge nu förtiden (kl.8.00) (Sköönt!)! I och för sig brukar jag inte sova så mycket längre än till kl.6 men kan man ligga och slöa lite innan man går upp är ju det skönt :)
Men just idag har jag faktiskt ont i huvudet och tycker att 7 är för tidigt för att gå upp!

Annars är ensilaget inne, höt bärjat och gödseln på väg ut på vallen! Så nu väntar vi bara på regn!!!!!!
Även jag har skördat - i trädgårdslandet, lite spenat, sallad och dill! (Känner mig faktiskt lite duktig som äntligen har ett eget land)

Förövrigt går dagarna i ett, är det inte det ena så är det de andra! Många måltider som ska fixas, disk som ska diskas gärna hjälpa till lite i lagårn, ta hand om barnen, bokföra etc

Idag ska jag till stan och köpa lite presenter, (så då får nog barna vara hemma eftersom jag ska till leksaksaffären!)
Nu tog Adam kameran och gick till farmor (hoppas hon hunnit klä på sig), vi får väl se vad det blir för bilder!

Hade lite problem att komma in på bloggen i några dagar, så därför är det ett tag sedan jag skrev!

Adam blev sjuk förra veckan, nästan 40 graders feber 1 dag och sedan lite lägre i några dagar. Hosta och snuva med!
Så jag som hade tänkt att åka hackvagn med Anders förra veckan och ta lite häftiga kort fick skippa det, så såhär lite kort från skörden som jag har nu, så lite har vi aldrig tagit!! Typiskt!

Men här kommer lite andra kort istället!

Här är det sommarfest på dagis och alla barnen sjunger fina visor för oss övriga!       

Sommarfest på dagis!   Alma vänder sig till mage!   Brorsorna visar att de faktiskt kan hålla sams!


Nu har Anton och Alma vaknat så nu ska jag ta hand om dem lite!

Sedan vill jag bara avsluta med att säga: Jenny, jag hoppas att ni snart blir friska så du och barna kan komma och hälsa på, krya på er!

Ha en bra dag allihopa, jag hoppas min huvudvärk släpper så jag också får det!
Kram från Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0