I´m back!!

Sådär ja nu var frukosten avklarad och jag tänkte skriva lite till.
Först tänker jag visa lite bilder, här kommer dom!!

    1.

2.       3.             


4.        5. 

1. Jag och barnen gick en underbar vårpromenad på "lilla rundan" den 4 mars, det tog ca 1 timma och de var jätteduktiga! Så här vackra bilder kunde man ta då!

2. Vintern kom tillbaka, på skärtorsdagen njöt vi dock ändå av detta vackra vinterväder!

3. "Björnligan" var utklädda till påskkärringar på dagis, sedan blev det även en runda i byn på eftermiddagen med utdelning av påskkort.

4. Adam cyklar på riktigt för första gången, (detta var på farfars födelsedag)! Det blev en cykeltur bort till björkdungen för att plocka vitsippor.

5. Detta är Alma idag, se så glad man kan vara och hur stor hon har blivit!

Så detta var lite bilder från oss!

På fredag har jag beställt tid hos frissan, tänkte försöka dölja alla gråa hårstrån (går inte plocka bort dem längre för i sådanafall blir jag flintskallig!), tänkte även passa på att klippa bort lite svinto! Så jag hoppas jag får något hår kvar när de är färdiga!!!

Vi har börjat planera trädgården, till min mans stora förtret! Jag tycker jag har jättebra idéer till lekplatsen; en inte nudda backen bana, sandlåda, ruschkana, gungställning, gungbräda, trädgårdsland, jordgubbsland och ett fikabord! Det tycker han blev alldeles för mycket! Han hade tänkt sig en stor fotbollsplan bara!  Den tänkte jag göra på ett annat ställe i trädgården istället. Så vi får se hur det går!!!
Själv har jag varit ute i några dagar och rensat ogräs i landen, så snart är det väl dags att börja med svärmors land. Hon har ju opererat höften nyligen så jag får ge henne lite assistans i hennes land med.

Tänkte passa på att ge ett recept till på en favoritkaka i familjen:

Skurna choklad och nötkakor

1 dl hasselnötter (el. mandel)
100 g smör
1 dl strösocker
1 msk sirap
2 tsk vanillinsocker
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
100 g mörk blockchoklad

Sätt ugnen på 175 grader.
Hacka nötterna, blanda med smöret (som skärs i bitsocker stora bitar),  socker, sirap, vanillinsocker, vetemjöl, bakpulver och den grovhackade chokladen. Blanda med händerna till en deg. Dela degen i tre delar och rulla till längder, lägg på plåt med bakplåtspapper på. Tryck till ordentligt med en gaffel så du får fint mönster.
Grädda mitt i ugnen i ca 10 min. Längderna flyter ut lite. Låt stå några minuter och snedskär sedan längderna medans de fortfarande är varma. Låt kallna. Går jättebra att frysa och lycka till med bakningen!!! Blir ca 40 st kakor, så det går jättebra att dubbla eller tredubbla receptet när man ändå bakar. (Ps p.g.a den strykande åtgången så bör de gömmas väl i frysen! Om det ska finnas några kvar när man får gäster vill säga!)

Nu ska jag börja med bokföringen så önska mig lycka till!

Kram från oss!!! Ha en underbar dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0