Godmorgon alla morgonpigga!

Ännu en superkall morgon att vakna upp till, frosten glimmar vit på taken och endast barnen i flaka är vaken!
Idag är det ju lördag och då måste man ju vakna tidigt, eller? Jag tror bestämt att mina barn har en inbyggd lördagsgodis klocka, för nästan varje lördag vaknar de tidigt och vill äta frukost med en gång, för de vet ju att efter maten kan man få lördagsgodis och inte före!!! Konstigt nog har de inte kommit på det än just idag, men det var nog att äldste sonen följde med till lagårn när farfar gick som de glömde bort det! Jag tror han ville gå dit för att vara lite Cool med sin nya leksaksmobil, gärna spänna sig lite hos de stora grabbarna( dvs pappa och farfar).
( Kommentar från äldste sonen igår när jag fixade till frisyren i tuppkam innan stadsresan: - Nej nu blev jag FÖR COOL  mamma! Så vi fick byta frisyr! )

Nu börjar det att ljusna ute och jag tror det kommer bli en sån där supervacker soluppgång som bara vi har här i Flaka, det är ju underbart vackert när solen går upp över sjön! Paradiset på jorden ni vet! T.o.m. så att lagårn är vacker när den blir liksom lite rosaaktig och silotornen skimmrar i rosa, underbart!!

Gårdagen i Lkgp blev en upplevelse, för det första kom vi iväg vid kl.9,30 och var hemma vid 20,30 = alldeles för lång dag för barna! Dock var humöret bra på barna nästan hela tiden, det var mest jag som höll på och bryta ihop med jämna mellanrum, (jag tror äldste sonen fått kola i öronen eller nåt, för han hörde nästan aldrig när jag sa ngt till honom). Avslutingsvis kom vi hem med allt vi hade tänkt oss, (förutom kabelskorna till maken, det enda ärende jag hade åt honom)! Så idag är allt bra igen, tillbaka till vardagen ni vet!

Igår ringde barnmorskan och ville att jag skulle komma dit, men som tur var kunde det vänta tills på måndag! Tydligen så var Trombosprovena positiva som jag gjorde för några veckor sedan så jag skulle dit och ta några andra prover så jag kan börja att ta några sprutor, tror det är blodförtunnande medicin. Samt ska jag prova ut några superstödstrumpor som jag måste ha, (tur att det är vinter iallafall)! Tydligen har jag alltså någon ärftlig risk att få blodproppar. Mindre skoj tycker jag, men jag vet inte riktigt vad det innebär, men det hoppas jag snart få reda på.
Konstigt bara att de aldrig gjort denna utredningen vid mina tidigare grav. de har ju alltid fått samma information ang. blodproppar isläkten från mig!!!

Idag kommer några underbara personer på besök, ett par av  våra underbara släktingar!! De är efterlängtade, när jag frågade äldste sonen häromdagen ifall han ville gå på kalas idag hos en dagiskompis sa han nej!! Jag blev orolig och trodde att de inte var kompisar eller nåt, kanske t.o.m. ovänner!! Men så var det inte, han ville ju inte åka iväg eftersom N och H skulle komma! Gulligt va, skippa att barnkalas bara för att släkten ska komma!!! Dock övertygade jag honom om att kalaset skulle bara hålla på i två timmar så han skulle allt hinna med och vara med dem ändå, så han ska gå på kalas idag!

Själv ska jag börja vika kläder ur mastodonthögen med rena sådana, med tanke på hur stor högen är borde alla garderober i huset vara tomma!!! Det var ett tag sedan jag gjorde det, så det tar väl några timmar?!

Nu kommer visst sonen in och vill borra med med borrmaskinen, så nu är inte mamma populär när han inte får det!!

Dagens ledord: "Skjut inte upp till morgondagen vad du kan göra idag"

Så återigen Godmorgon och ha en underbar dag, för det ska jag ha!
Kram :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0