Trevlig måndag!

Efter en intensiv helg så är det nu måndag. Barnen är på dagis och jag ska sortera papper på kontoret. Gubben jobbar i lagårn och drängen jobbar med nåt som jag inte vet vad. Så allt är väl som det ska!

I helgen har barnens Lundakusiner varit på besök, så efter tre veckors intensiv längtan från äldsta sonen så har de äntligen varit här. Dock har han redan börjat fråga om när de ska komma nästa gång!!! Stackarn, det blir nog en lång väntan, jag tror inte att de kommer något mer före jul nämligen.
Själv så jobbade jag på höst och hantverksmässan på ALV i lördags, det gick jättebra, dock när det var färdigt och jag skulle handla en sväng på ICA så kände jag mig som minst 92! Det var knappt så jag kom runt i affären så ont hade jag i magen, det var väl bebisen som protesterade! Så det var väldigt skönt att komma hem sen och få ta det lite lugnt!

Igår var en del av släkten på besök, så då gick det mesta av dagen åt till att baka och laga mat innan de skulle komma! Det var jättetrevligt att ha alla på besök, jag hoppas att maten smakade bra iallafall! Det fick bli grekisk köttfärslimpa istället för biffar och till detta blev det potatisgratäng istället för pommes! Till kaffet blev det Glömmingetårta och kladdkaka! Så var någon hungrig när de åkte hem fick de väl skylla sig själva!
Min man och jag fick dessutom en jättefin gryta till vår finservis! Tack så jättemycket mamma och hennes gubbe!!!!

I lördags gav vi min svärmor en bärbar dator i födelsedagspresent, (hoppas du gillar den)!! Tyvärr har det redan varit lite småstrul, typ att Vista var på engelska och att högtalarna inte fungerar! Vista är ordnat och ominstallerat, dock funkar fortfarande inte högtalarna! Smått irriterande eller vadå!!!
Barnen gillar dessutom datormusen lite för mycket, det ser ut som en bil med lysen som lyser, tror ni att de vill låna den eller???!!!
Annars har det varit en jättemysig helg med många trevliga släktingar på besök, hoppas att de snart kommer tillbaka!

Ska förhoppningsvis åka till Ullared imorgon, om jag nu bara orkar med det!! Hoppas, hoppas, hoppas.........

Dagens ledord: " Dä ä bare och bit ihop"

( Idag blir det söndagsmiddagsrester till middag, måste tänka ut något gott till resten av veckans meny, men det får bli lite senare!)

Ha en bra dag allihopa, sköt om er!!
Kram från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0