Stödstrumpor, Jippi!!!!

Så äntligen har de då kommit, mina stödstrumpor!! Men ack vilken besvikelse! Det tog ca 10 minuter att få på sig dom, de ser rätt så okej ut, men..... De är väldigt varma och kliiga och så har jag insett så mycket hull det var på mina ben! Har ni någonsin haft bilringar på låren? Det har jag nu iallafall, liksom över stayup´s kanten och innan ljumsken! Usch så obehagligt det är!!! Inget att rekommendera alltså! Vi får väl se om jag kommer att stå ut med att använda dom eller inte!

Idag åker vi på 40-års kalas till Stockholm, det verkar ju inte bli snö så vi har nog hjälp i lagårn iallafall! Barna har varit vakna sedan kl.05,00 så de sover förhoppningsvis hela vägen dit!
Min man vill att vi ska köpa en gps på vägen dit så att vi hittar fram, men jag tycker det är bättre att vi köper en digitalkamera för pengarna istället i sådana fall! Vi reser ju inte så jättemycket!

Nu håller drängen på att byta olja och filter i bilen, övrig service gjorde han ju häromdagen på bilen, jag hoppas den kommer att gå superbra hela vägen efter denna service!

Nähäpp, nu är det bäst att börja packa väskorna inför resan, så jag är färdig iallafall när gubben kommer från lagårn! Förresten på tal om min man: Hur kan man lyckas att INTE veta var mattorna i huset skall ligga när man har haft dem på samma sätt i två år? Tittar man aldrig neråt då eller? För mig ett mysterium!

Jaha här kommer yngste sonen med lördagsgodis som han hittat i skåpet, känner barn på sig när det är lördag?
Jag bakade förresten en kokostoscakaka igår, man gör den i långpanna så det går jättebra att frysa in! Kommentar från äldsta sonen: -Mamma, ska du baka snart igen?
Jag:-Ja det kanske jag ska!
Sonen:- Kan du inte baka en god kaka den gången i sådana fall?
Min make ville inte ens provsmaka eftersom han inte gillar kokos!
Resultat: Va bra! Då kanske det finns lite kakor att bjuda på när man får besök om det inte är någon i den övriga familjen som gillar den! Jag tyckte själv att den var jättegod!

Dagens visdomsord: " I veckor har jag talat om för honom att inte köpa något till min födelsedag och ändå glömmer han bort att ta med sig något!" - Tanya Noe

Ha det jättebra allihopa, för det ska vi ha!
Kram från mig!

Kommentarer
Postat av: Göran o Lalla

Du är en pärla vår vän på drumlinen, o ett föredöme för den svenska kvinnan. Vi ser alltid fram emot att titta till din blogg.
Kram från oss i Gettlinge

2007-11-27 @ 19:23:00
Postat av: Anonym

Tack så mycket Göran och Lalla!
Det var roligt att höra att ni gillar min blogg!
Har ni skaffat någon blogg ännu?

Hoppas att ni mår bra där ute på öna! Och att även sonen mår bra! Sköt om er och hoppas vi syns snart!
Kram från E

2007-11-30 @ 19:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0