Ny vecka, nya krämpor!

Jaha, då var det ny vecka och ny måndag igen! Va skoj! Eller? Jag får äntligen tid att blogga lite iallafall!!!!
Förra veckan slutade bra iallafall, bokföringen blev färdig redan i fredags, (helt otroligt), hela tre dagar innan sista dagen! Mycket av detta berodde på att vi skulle ha övernattningsgäster i helgen och jag insåg att då hinner man inte bokföra särskilt mycket!!
Dock var det mycket kvar av städningen till lördagen och den tog nästan knäcken av mig, min man skulle ha hjälpt mig (det gjorde han också till slut, bara några timmar för lite), jag kunde inte böja mig ner och plocka saker från golvet, vilket gör det väldigt svårt att dammsuga! Men till slut blev det upplockat, huset dammsugat, toaletterna rengjorda, golvet torkat (iallafall i vissa rum), sängen bäddad etc!
Då skulle man bara fixa till sig själv och barna och börja med middagen, (då ville jag helst bara gå och lägga mig p.g.a. att det gjorde så ont i hela kroppen)! Men när vi till slut ätit och barnen sov och vi kunde umgås och ha det trevligt med våra gäster så kändes det bara bra igen!!!
(Med tanke på att jag somnat vid åttatiden varje kväll den sista veckan så tyckte jag att det var strongt av mig att lyckas vara vaken till klockan 00,30! )
Sedan var det bara att gå upp vid fem igen eftersom yngste sonen tyckte det var dags att gå upp då!!!! Men jag fixade i köket så jag höll mig allt sysselsatt!
Igår var det dags för simskola igen, vi blev lite sena pga våffeljärnshaveri, (fick låna svärmors istället), smeten var ju redan gjord när vi insåg att säkringarna utlöste hela tiden pga kabelbrott! Så vi fick slänga i oss några våfflor innan vi var tvungna att åka, (gästerna fick grädda sina våfflor själva och äta efter oss, trevlig värdinna va!)
Efter simskolan var det bara att åka hem för att förbereda sig inför ett kalas som vi skulle på en timma senare, samt säga adjö till våra trevliga gäster! Det är alltid lika roligt när de kommer på besök, synd att det inte blir oftare bara!

Så när vi kom hem från kalaset vid halv fyra så lagade jag aldrig någon middag, gubben som inte varit med på kalaset fick äta pizzatårtarester istället, vi andra var ju så mätta! Samt var jag klippt slut!!

Så det får bli kyckling och bulgur till middag idag istället!

Ska försöka tänka ut någon trevlig meny till denna vecka, kom gärna med bra förslag!

Nu ska jag ringa datasupporten till svärmors dator, ska försöka hitta den inbyggda routern!
Önska mig lycka till, det behövs!

Dagens visdomsord: "Man kan bota en kvinna från alla sjukdomar ifall man påstår att det rör sig om en ålderskrämpa" - Tristan Bernard

Ha det gött allihopa, kram från mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0