"Mycke snö ä dä!!!"

Idag är det verkligen vinter iallafall, med minst en decimeter snö nu och mer på väg så känns det som om sommaren är långt borta! Barnen jublar och vi har redan åkt pulka och snowracer redan före kl.9,00 på morgonen!
Idag är alltså barnen hemma, äldste sonen spydde nämligen igår kväll!! Jag tror inte det är någon magåkomma p.g.a. att han ulkade bara en gång och sedan inte mer, däremot tror jag att det beror på att han åt så många pannkakor till middag, (nästan 5 st)! Själv sa han att det nog berodde på att pannkakan var svart, (va oförskämt, jag bränner väl inga pannkakor heller!)!! Så inatt låg han nerbäddad bland massor med handdukar, både som lakan och täcke (i vår säng)! Sedan när han vaknade till mitt inatten så kröp han intill mig och sov där, (sedan hade jag svårt att koppla av och somna om iallafall, dessutom låg gubben på soffan och snarkade eftersom han inte vågade ligga i sängen, så då kunde man ju inte somna om pga det)!

Annars idag blir det inte mycket gjort, tänkte att jag skulle gå och lägga mig och vila en sväng eftersom jag varit uppe sedan 04,00! Kommer nog inte göra så mycket ieftermiddag heller förutom att ta hand om barna och laga mat och städa undan i köket. Förresten så ska vi nog provmjölka ikväll också, så det är väl bäst att ladda för det med!

Har fortfarande inte tänkt ut någon meny för den här veckan, beror nog lite på att jag inte är på väg och ska åka och veckohandla ännu! Idag önskade maken pommes och korv och jag har ju lyckats att undvika det ganska länge nu, sist vi skulle äta det blev vi ju nämligen bortbjudna på middag, så idag får det väl bli det istället!

Imorgon fyller storasyster 40 år, kan man tänka sig så gammal!!!! (Bara skoja!) Det är väl ingen ålder heller! Vi ska åka dit till helgen och det ser jag fram emot jättemycke! Hoppas bara att vädret är bra och att det inte snöar, drängen ska ju nämligen jobba lör eftermiddag och sön morgon, så har han snöröjningen så kan vi ju inte åka!!!

Igår kom det förresten jättefina skolfoton på barnen, som de tagit på dagis, det är alltid lika skönt när de blir lyckade!! Ska det bli julklappar tro???

Med tanke på alla leksaker och andra diverse saker som är utomhus så blir dagens ledord:
" Det som göms i snö kommer fram i tö"

Ha en riktigt goo dag!
Kram från mig!

PS. Jag väntar fortfarande på mina superduper stödstrumpor, undrar om de ska komma först efter förlossningen? DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0