Första snön!

Snacka om att jag blev förvånad när jag körde ut ur garaget imorse och det var snö på backen!! Sonen blev överlycklig och ville att vi skulle ringa till drängen med en gång för att höra om han var ute och röjde snö eller inte!! (Klockan var bara strax efter kl.06,00 ) (Vår dräng har ju nämligen hand om snöröjningen på vissa vägar runt Kisa!) Jag försökte övertyga honom om att det behövdes nog minst 5 cm snö innan han fick åka ut och köra, det räckte alltså inte med en halv som det var när vi var ute. ( Däremot tror vi inte att ekipaget är redo för snöröjning, dags att fixa det snart alltså! Eller hur är det egentligen drängen?) Så vi ringde aldrig och kollade om han körde eller inte.

Så när barna kom fram till dagis så tyckte de att det var riktigt spännande med snön, lite häftigt med alla spår som hade blivit redan!

Annars ska jag fortsätta nu och sortera papper på kontoret idag, fram tills jag ska på ett möte vid 9,30.
Förresten så blev det inget Ullared igår, "snyft", jag hade så ont i bebismagen i måndags så jag insåg att det aldrig skulle funka att gå runt där en hel dag! Nu däremot så mår jag mycket bättre, hoppas att vi kan åka på fredag istället! Hoppas, hoppas, hoppas.......
Jag drömde ju hela natten mellan måndan och tisdan att jag var och shoppade på Ullared och jag hittade ju dessutom det jag ville ha till jättebra priser, hittade även mycket mer saker som jag inte skrivit upp på listan, så nu får jag skriva upp det med!! Jag tror jag kommer bli sinnesgalen om jag inte får åka dit, blir det inte nu så blir det ju inte på kanske ett år som jag kan åka!! Vill åka, vill, vill, vill!!!

Igår började det en ny tjej att jobba hos oss, hon ska vara lite ibland eftersom hon är avbytare på flera ställen. Hoppas att hon trivs så hon vill komma och jobba mera!!

Igår var jag och veckohandlade tillsammans med barna så här kommer veckans meny:

Tis: Hämtpizza (pga tidsbrist)

Ons: Korvstroganoff med spaghetti

Tors: Pizzatårta med sallad (då har vi hela stället fullt av drängar)

Fre: Ullared el. Pommes och korv (svärmors födelsedag!)

Lör: Ädelostgratinerad fläskfilé med pommes (Då har vi finbesök från Vikbolandet!)

Sön: Kycklingfilé i ugnen med bulgur (Nytt recept som jag ska prova)

Nähäpp,nu ska jag börja städa!
Ha en bra dag allihopa!
Kram från mig!

Dagens ledord: "Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge"

Ciao!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0