Äntligen lite tid vid datorn!

Efter flera dagars arbetstoppar ska jag äntligen ta mig tid att blogga igen, det händer så mycket nu så jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Just nu sitter jag och lyssnar på Morgonpasset i P3, det är det ända radioprogram som jag känner att jag verkligen inte vill missa, jag verkligen kan längta till det! Man sitter alltid och kommer på sig själv med att sitta och småle åt saker de säger och gör! Dock är det bara från måndag till torsdag som det är riktigt bra, då är Olle och Martina programledare! De övriga dagarna är det ett par andra men de blir jag mest irriterad av att lyssna på, konstigt va? Så jag rekommenderar verkligen att lyssna på P3 kl.06,00-10,00 mån-tors varje vecka så blir du lite gladare!

Igår hade LRF-Ungdomen sitt årsmöte som jag var på, sammankallande i valberedningen som jag var så har jag haft en lite tuff uppgift de senaste dagarna! Två stycken nya styrelsemedlemmar i åldern 17-30 och då gärna tjejer skulle vi hitta! DET var inte lätt!!!! Jag vet inte hur många jag ringde till, men det slutade med att en annan kille i valberedningen fick ringa till några stycken igår och till slut så fick han tag på en tjej på 19 år som ville vara med!! Duktigt gjort!! Innan i veckan fick han tag på en kille i samma ålder som också ville vara med så nu är styrelsen fulltalig igen, skönt!! Själv sa jag upp mig från valberedningen nu, kände att jag börjar bli för gammal och att jag känner lite för dåligt med folk under 30 år! Jag fick en jättefin avtackningspresent bestående av lite lokala matprodukter, det var gulligt av dem tycker jag!
Tack LRF-Ungdomen för de här åren, sju år blev det tillsammans i styrelsen och valberedningen, väldigt roliga sådana dessutom!

Annars i tisdags var vi på studiebesök på en gård utanför Linghem, det visade sig att sonen på gården och jag gått Maskinskötarkurs ihop på Vretaskolan ( för 14 år sedan)! Världen är allt bra liten ibland! Det var väldigt intressant att se gården, det är en nybyggd lagård från A-betong med tre stycken Alfa robotar i! Det såg helt okej ut, man blir lite sugen på att bygga bara!

I måndags var jag hos barnmorskan och allt såg bra ut, dock konstaterade vi att det är fullmåne på JULAFTON!!!!
Jag som har fått båda mina tidigare barn på fullmåne mellan 8 och 15 dagar före fullgånget datum!!! Jag vill inte få barn på julafton, det blir ju lite roligare för bebisen om den kan få en egen dag när alla har tid att fira födelsedagen! Jag hoppas verkligen att trenden ska brytas, man måste ju inte föda barn på fullmåne!

Annars i jul är det bestämt att vi ska vara här på julafton, min syster i Stockholm och hennes familj samt mor och hennes gubbe kommer! Jag hoppas att även min syster från Överum och hennes familj kommer, de har inte lämnat besked ännu men jag hoppas!!
Om inte annat så har vi ju lite barnvakt om vi måste till BB!
Givetvis kommer svärmor och svärfar också!
Jag hoppas och tror att det kan bli en mysig jul i år med!
Så nu ska jag bara ringa någon städfirma och se vad de kostar! Det känns som om det kommer att behövas lite städhjälp!

Nu ringde min man och tyckte att jag skulle börja bokföra lite istället för att blogga! Tråkig va!
Måste försöka få bokslutet färdigt för 2007 så fort som möjligt, försäkringskassan har nämligen sänkt min SGI jag som trodde att den skulle höjas! Jag vill inte förlora 5000 kr i månaden bara för att vi placerade om vinsten 2006, vilket vi i efterhand inte skulle ha gjort om vi och revisorn vetat att föräldrapenningen inte är SGI-grundanden! Stor miss alltså!!

Nähäpp jag får väl fortsätta en annan gång istället!
Rolig kommentar från äldsta sonen häromdagen: -Mamma varför är dina tuttar så stora? Är det för att du äter så mycket godis?
( Jag brukar nämligen påpeka att det inte är nyttigt att äta godis, så man ska inte äta för mycket för då blir magen så stor!)

(Igår så satte jag förresten ut vårt nya fågelbord till småfåglarna, de hittade inte dit då så jag hoppas att de gör det idag istället! Vi satte ju upp en gran brevid med talgbollar och och äpplen i också som de inte heller har hittat ännu!) 

Dagens ledord: " Skjut upp det idag som du kan göra imorgon istället"

Kram och ha det så gott!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0