En vecka i sportens tecken!

Denna vecka har vi förkovrat oss i lite sportaktiviteter! I tisdags var vi i Målilla och tittade på Speedway: Dackarna mot Rospiggarna! Givetvis blev det vinst för Dackarna (förra årets svenska mästare)! Matchen var jämn väldigt länge men i de fyra sista heaten avslutade Dackarna med fyra fem-ettor! Bra gjort! Så segern var ett faktum! Grattis! Tyvärr missade vi det spännande slutet eftersom vi var tvugna att åka hem lite tidigare, då Alma inte alls trivdes! Pga den höga ljudvolym var ju hon tvungen att använda hörskelskydd, och det var inte populärt!
Men vi var nöjda ändå! Anton hade ju äntligen fått gå på sin första Speedway tävling (det blir nog inte den sista), han tyckte det var jätteskoj och vill gärna åka nästa gång med. Däremot konstaterade jag att Alma och jag nog inte kan gå igen, då hon bara skrek eller sov när vi var där! Det var bara jag och Anton och Alma som var där, så nästa gång får väl Anders åka med Anton och Adam istället! På dagis är ju det stora samtalsämnet "Spiide" varje gång det varit tävling, samt leker de mycket Speedway med, så det kändes som det var dags att åka och kolla på en match!

 
Full fart!                       Dackarna har precis gjort en 5-1 och åker ett segervarv!

Igår var vi på fotbollsmatch i Horn!
Gullringen vann!!!
Anledningen till att vi var där var ju att det var knattematch och Anton var med och spelade!
(Jag var mest orolig hela tiden han spelade att han inte skulle veta vart han skulle göra mål utan kanske skulle försöka skjuta på egen bur! Retligt om han skulle gjort självmål!!!) Men det gick bra som tur var!

       

1. Anton spelar, men springer mer efter kompisen Joel än bollen!
2. Hejarklacken som fick rycka in som barnvakt ibland! När Anton fick se Benny och Peter så glömde han bort att han spelade match utan ställde sig och bara titta på dem istället!!
3. Adam fotar Alma!
4. Laguppställning.

Idag ska jag inte ägna mig åt sport utan åt hushållsarbete och kontorarbete istället! Önska mig lycka till, så jag blir klar någon gång!

Ha en bra dag allesammans, för det tänker jag ha!
Kram från Ellen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0