Åter på banan!!!

Äntligen ett fungerande internet igen!
Efter att i några veckor inte ha haft något internet fick jag hjälp igår, så nu fungerar det igen!!!
Snacka om att man känner sig lite smått handikappad när nätet inte fungerar, då inser man verkligen hur mycket man använder det!
Annars mår vi väldigt bra här! Barnen växer och är ute mest hela dagarna, (inte Alma förstås)! Nu har vi sått in gräsmattan i nerträgårn så nu väntar vi bara på att det ska börja växa. Jag har hyrt in mig i svärmors trädgårdsland i år när jag började inse att det skulle dröja innan jag fick ett eget! Så där har jag både satt blommor, grönsaker, potatis och lök! (Hoppas det blir något och inte bara ogräs!) I helgen planterade jag även en hallonhäck, så jag hoppas inte att dagens frost har gått hårt åt den!
Vallen växer, så om ett par veckor är det ensilageskörd! Så då får jag väl börja hjälpa till i lagårn lite! Så snart måste jag väl börja trimma in Alma på att ligga i barnvagnen i några timmar och vara med när mamma mjölkar! (Spännande att se om det ska funka!)

Just nu är det bara Alma och jag som är vakna, pojkarna sover för fullt och gubben är ju i lagårn förstås!
Idag ska jag nog vika tvätt hela dagen, då jag har ett stort lass att ta hand om (garderoberna börjar bli tomma!!!)
Kanske får jag även tid att gå ut och klippa lite gräs och trimma lite!

Nu förtiden har vi två anställda en tjej och en kille, det funkar jättebra med dem, arbete finns det ju så görlösa blir de ju inte. Killen ska troligtvis bara vara över sommaren eftersom han nog ska börja plugga i höst.

Nästa helg ska jag på 10 års återträff med lantmästarna från Alnarp, det ska bli jättekul att träffa lite gamla bekanta igen! Hoppas de kommer som man umgicks mycket med, vi var ju 90 stycken så alla känner man ju inte så bra!
Men förhoppningsvis kommer mina gamla rumskamrater "gamlegårdarna" dit! Megagliid, Stenmat, Inblanco, Platiima osv. Förhoppningsvis kommer även Bortfluugen, Skriina och några fler trevliga människor! Träffen är i Väderstad så det blir inte så långt att åka! Skönt!

Här kommer lite bilder från den senaste tiden!

  
1. Lugnet efter stormen, Anton har haft barnkalas!
2. Peters "Fegga" och Samsonspridare
3. Adam på dagis, dock vill han bara vara hemma och åka med Peter!
  
4. Blommande körsbärsträd i solnedgång,i kohagen!
5. Stolt Anton efter första fotbollsträningen!
6. En bild på vårt hus i skymningen.
  
7. Mitt stenpartihjärta som börjat att blomma.
8. Vårbruk i trägårn! (Blivande gräsmattan)
9. Valtra 6400 ur grodperspektiv! (Grannens traktor)
 
10. Gulliga Alma jobbar på kontoret.
11. Se så glad man kan vara på morgonen!

Nu har drängarna kommit, barnen vaknat och första maskinen med tvätt är färdig, så nu är det dags att börja göra lite nytta!

Ha en bra dag allesammans, det var skönt att vara tillbaka på bloggen!
Kram från Ellen!!

(Som tur var kom barnen ock korrektur läste bloggen innan jag skulle publicera den, de såg att jag skrivit fel nummer på traktorn, jag tänkte att det var vår 8550, men det var ju grannens 6400! Felet rättat! )

Kommentarer
Postat av: Anonym

åter på banan

jag läste
åter på banAn (frukten)

*skrattar åt mig själv*

söta barn :D

2008-05-19 @ 07:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0