Ensilageskörd!

Nu kör vi ensilage för fullt här i Flaka, dagarna går i ett och det är mycket som skall funka.
Själv kör jag inte så mycket ensilage, men jag sköter utfodringen av drängarna istället. (Även det tar tid!) Jag försöker även hinna njuta av vädret innan man har tröttnat på solen, det börjar bli väldigt torrt ute på vallarna och i trägårn nu, så när höet och ensilaget är inne hoppas vi på regn!!!!

Jag och Alma var även med på ett pass i lagårn i måndags eftermiddag, det gick bra, Alma sov hela tiden och jag kände på konditionen att jag inte var van att jobba! Jag blev visst genomsvett med en gång, redan efter ett par fulla gödselkärror!!! Men det gick bra och det var riktigt trevligt faktiskt, även om det blev sent för pojkarna att gå och sova sedan, alla skulle ju duscha och äta innan de kunde gå och lägga sig!

I söndags hade vi dop och döpte lilla Alma Hanna Eleonor!
Efteråt var vi hemma hos oss och åt exotisk bricka och lite doptårta!
Det var mycket trevligt att få träffa släkten och några långväga vänner!
Jag var väldigt nöjd med dagen, så jag hoppas även att alla andra också tyckte det var trevligt!

I lördags var jag med om mitt livs värsta händelse tror jag! Alma ramlade ur vagnen på lagårdsplan efter att Adam hade tippat vagnen!!!! Otäckt! Men det gick bra som tur var, det blev lite skrubbsår i pannan men inget allvarligare turligt nog! Så då var jag skärrad i några timmar efter den händelsen!

Här kommer lite bilder från oss:
     
1. Kusinerna samlade
2. Dukningen avklarad inför dopet
3. En del av blomster arrangemangen jag gjorde till dopmiddagen.
     
4. Dopet i Djursdala kyrka avklarat.
5. Middagen efteråt hemma hos oss.
6. Moster och lilla Alma.
  
7. Faster / Gudmor förser sig av kaffebrödet.
8. Grattis mamma på Mors dag! Det var denna blomma du skulle ha fått som jag glömde ge dig! Vacker va?

Ha det gott allihopa nu är det dags att fixa fika till drängarna!
Kram// Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0