Mer snö! - Har vi tid att åka till BB nu?

Som ni nog förstår så upptar det mesta av mina dagar det här med tanken på när det ska vara dags att föda barn!
Min man ringde för några timmar sedan och sa att nu ska det snöa eller blåsa mycket varje dag ända fram till söndag!!! Men hallå, när ska vi ha tid att åka till BB då? Vem ska mjölka om vi inte har någon dräng? Att hinna med en förlossning mellan lagårdspassen tror jag blir väldigt svårt, vi som brukar äta frukost vid 11,30 för det är då som gubben som först kommer från lagårn! Sedan måste han ut och köra ytterrundan (fodra sinkor, köra in foder till korna, skrapa gödsel på plattan osv.), detta brukar ta ett par timmar! Sedan måste han ju börja i lagårn igen vid femtiden som senast iallafall! Så är drängen ute och kör snö åt vägverket (med nya Feggan) så kan han ju inte vara här då! Hjälp!!!

Däremot kan vi få hjälp av reservdrängen fram till söndagkväll, sedan börjar hon nytt jobb på måndag, så då kan inte hon hoppa in heller!

Undrar jag hur den här följetongen ska sluta?

Min man kom på att vår förstedräng är nog den som är mest orolig för när bebisen ska komma ut! Han har haft svårt att sova i flera nätter, igår hade han ont i huvudet och fick åka hem, samt idag har han fortfarande ont i huvet! Han är nog lite orolig för att han ska ha snöröjning samtidigt som han måste komma hit och ta hand om lagårn! Vi får hoppas att det snart är över så allt blir som vanligt igen!

Något som jag förresten blir lite extra glad av, är när jag har fått någon kommentar på min blogg! Jag blir liksom lite upprymd och får en skön känsla imagen! Så vill ni att jag ska bli lite extra glad idag eller någon annan dag så får ni jättegärna gå in och skicka en kommentar!
Igår tex fick jag en kommentar från en person som jag inte vet vem det är, det var jätteroligt att se att det finns någon annan än de närmast sörjande som faktiskt har läst vad jag skrivit! Jag var inne på hennes blogg, det var mycket intressant läsning så kolla gärna upp den bloggen! http://fuckmingla.blogg.se
Jag blev mäkta imponerad över allt hon skrivit iallafall, och det bara på en dag!

Fortfarande känns det lite för lugnt i magen för att jag ska tro att det ska hända något idag! Jag har börjat att inbilla mig att det nog är lite fostervatten som kommer varje gång jag är på toaletten, så då kanske det är bäst att åka snart! Dock är det väl bara inbillning så det är nog inte så populärt att komma till BB och säga att jag "TROR " att mitt vatten läcker, då blir man nog bara hemskickad i sådanafall!

Mitt reservlager av snabbmat börjar snart ta slut, så idag vet jag inte vad jag ska hitta på till middag? Eller kanske lite korvstroganoff med ris eller spaghetti! Jag har ju en bit falukorv kvar sedan i lördags, ja det får det nog bli!

Nu ska jag börja bokföra lite, det börjar liksom bli dags! Man vet ju inte när man får tid att sitta vid datorn nästa gång!

Dagens ledord vet jag inte om det ska vara: "Kniiip" eller "Tryyyck!! " (Med tanke på vädret!)

Tack för mig! Ha det så gött idag allihopa!
Kram från Ellen

Kommentarer
Postat av: mingla

men jag hade tänkt att bli lite nyttig så därför vill jag inte ha socker i teet :)

2008-01-03 @ 10:19:34
URL: http://fuckmingla.blogg.se
Postat av: madeleine

det är roligt att läsa det du skriver håller tummarna för för att allt ska tajma när bebisen vill ut dvs, dräng, snö, lagårdsbestyr. kram

2008-01-03 @ 11:57:07
Postat av: Ellen

Till Madeleine!
Vad kul att du tycker att det är roligt att läsa det jag skriver! Tack för att du håller tummarna för att allt ska tajma när det är dags!
:)Ellen

2008-01-03 @ 17:36:38
Postat av: Isabelle gustavsson

Hej Ellen!
Jag följer din blogg med spänning. Det är så hilma kul att läsa. Har väntat flera veckor på att er bebis ska komma, och har du inte skrivit på ett tag har jag tänkt....nu är de på BB, men icke. Kollar webbisar också. Men jag håller tummarna för er och hoppas att det går bra med provmjölkning och allt annat.
Må så bra.
Kram Isabelle

2008-01-03 @ 19:32:34
Postat av: Ellen

Hej Isabelle!
Kul att du gillar att läsa min blogg! Som sagt nu åker vi till V-vik och jag hoppas att vi inte behöver åka hem förrens det är över! Inga värkar ännu, bara ev. vattenläckage! Så vi får se hur det går! Hälsa familjen och sköt om er!
Kram Ellen

2008-01-04 @ 13:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0