Hej igen go vänner!

Jo vi lever faktiskt fortfarande, och vi har inte heller gott i exil! Däremot har väl verkligheten kommit ifatten och jag har insett att det här med egentid inte längre existerar, då blir det tyvärr bloggandet som blir drabbat. Fast ska jag vara helt ärlig så saknar jag inte direkt den där egen tiden heller, jag får ju vara med mina underbara barn hela tiden istället, dock saknar jag att jag inte kan sätta mig vid bloggen med gott samvete! Det finns ju hela tiden så mycket nyttigare saker att göra (och nödvändigare enligt min man iallafall)!

Annars mår vi hyfsat bra, Anton kräktes däremot häromnatten så vi hoppas fortfarande på att vi andra ska klara oss.
Alma växer så det knakar hon är nu 63 cm lång och väger ca 6500g. Hon är lika nöjd med livet som brorsorna var i den åldern, hon äter en eller två gånger per natt och sover sedan resten av tiden. Däremot så är jag vaken mycket då Anders kommer in mitt inatta och väcker mig samt kanske någon av pojkarna vaknar med någon gång under natten (jag önskar jag inte vore så lättväckt)! Så vissa nätter sover jag bara i en till två timmar åt gången. Detta brukar straffa sig dagen efter med huvudvärk!

Alma är nöjd med livet (dock inte i skrivandets stund, hon vill väl hellre vara i mitt knä än titta på när jag skriver)!
Annars om dagarna så äter hon, sover och sitter i babysittern samt gosar lite ibland! När brorsorna leker med henne då blir hon jätteglad!

För länge sedan så lovade jag en person att lägga ut ett recept på bloggen så här kommer det:

Kladdkaka med havregryn:
300 g smör
5 dl socker
2 dl havregryn
4 ägg
3 dl vetemjöl
1,5 dl kakao
1 msk vaniljsocker

Smält smöret i en stor gryta. Rör ner socker, havregryn och ägg. Sikta ner mjöl, kakao och vaniljsocker och rör om.

Häll smeten i en långpanna, klädd med bakplåtspapper, grädda i 175 grader i ca 10-15 min (den ska ha stelnat men skall inte bli torr), skär i rutor när den svalnat.
Ät och njut!!!

Nu ska jag ta hand om Alma det börjar väl även närma sig frukost!!!
(På lördag ska jag och Anders och Alma ut på danssupé, Alma och jag blir kanske bara kvar under middagen och åker sedan hem när dansen börjar, det är ju den årliga LRF-festen så jag är ju lite delaktig i det hela så därför skulle jag och Alma gå)! Vi får hoppas att det blir skoj iallafall, det är runt 160 anmälda och sedan till dansen så öppnas det för allmänheten så det kanske blir fart på det hela!
Ring om du vill med, jag tar emot anmälningar tom onsdag!!!
Det kostar bara 200 kr!!

Nu ringde Anders och sa att det var dags för frukost så bye, bye!
I´ll be back!!
Många kramar från oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0